اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آموزش ۱۱۰نفر از قایقرانان و فعالین گردشگری در جزیره قشم

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای برنامه آموزش ۱۱۰ نفر از قایقرانان و فعالین گردشگری حوزه ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا در روستا و اسکله سهیلی و فراگیری ضوابط و اصول تفرج در این ذخیره‌گاه از سوی این افراد خبر داد.

بازخبر/   سید محمد هاشم داخته صبح امروز (سوم آذرماه) با اشاره به اینکه  این برنامه در قالب برگزاری کارگاه آموزشی توسط مدیریت محیط زیست این سازمان درساختمان تماشاگه حرا در اسکله سهیلی انجام شد، گفت:  دراین کارگاه  مباحث مربوط به  ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا توسط « محمد غواصی » کارشناس محیط زیست دریایی مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم به قایقرانان شرکت کننده دراین کارگاه ارائه شد.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم حفظ آرامش، مدیریت زباله، رعایت فاصله  با حیات وحش و رعایت محدوده سرعت را از جمله این ضوابط  نام برد و افزود:  درپایان این دوره گواهی شرکت در کارگاه برای حاضرین صادر شد.

وی ذخیره گاه حرا را تنها منطقه حفاظت شده از جنگل های حرا در حاشیه شمالی خلیج فارس و دریای عمان  اعلام کرد و گفت: بیشترین تراکم پوشش این جنگل ها را نیز همین منطقه داراست.

سید محمد هاشم داخته با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد از آبزیان خلیج فارس دوره تخم ریزی خود را در این جنگل ها می گذرانند، افزود:  منطقه حفاظت ‌شده حرا و تالاب بین المللی خورخوران با وسعتی بیش از ۸۶ هزار هکتار در حد فاصل دلتای رودخانه مهران و جزیره قشم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، این منطقه علاوه بر داشتن عناوین منطقه حفاظت شده و تالاب بین المللی درسال ۱۹۷۶ میلادی به شبکه جهانی انسان و کره مسکون (MAB)  پیوست و عنوان ذخیره گاه زیست کره را نیز به خود اختصاص داد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *