ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس خبر داد

جلوگیری از خام فروشی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس جلوگیری از خام فروشی و تبدیل میعانات گازی به فراورده‌های با ارزش بالاتر را ازجمله دستاوردهای ویژه این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

بازخبرمحمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، صبح امروز (۳ آبان ماه) در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جامعه کارگری و مسئولان واحدهای همیاری کارکنان، اظهار کرد: خوراک پالایشگاه میعانات گازی، میعانات گازی است که همراه گاز استحصال می‌شود و حتماً استفاده می‌شود و به همراه گازی که به استان‌ها و صنایع مختلف می‌رود استخراج می‌شود و باید استفاده شود و نمی‌شود آن را ذخیره‌سازی کرد.

وی ادامه داد: این پالایشگاه روزی ۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی را پالایش و تبدیل به گاز مایع بنزین، نفت سفید، نفت گاز و … می‌کند. صادرات میعانات گازی در زمان تحریم از نفت خام نیز ارزان‌تر است. مصرف بنزین کشور حدود ۹۰ میلیون لیتر است و نفت ستاره خلیج‌فارس ۴۳ میلیون لیتر آن را تولید می‌کند. اگر تحریم نبودیم یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان بنزین در دنیا بودیم. با بهره برداری و افتتاح کامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، ظرفیت تولید روزانه بنزین در داخل کشور به حدود ۱۰۵ میلیون لیتر رسید که از میزان مصرف روزانه آن با حدود ۹۰ میلیون لیتر پیشی گرفت.

دادور عنوان کرد: این پالایشگاه توانسته تولید ۳۶۰ هزار بشکه را به ۴۵۰ هزار بشکه برساند. سخت‌افزار سیستم‌های کنترل این پالایشگاه آمریکایی است اما جوانانی که در این پالایشگاه هستند نرم‌افزار کار را خود انجام داده‌اند و خوشبختانه تا امروز از هرگونه حمله سایبری در امان بوده‌ایم. امیدوارم بتوانیم در راستای اعتلای پالایشگاه، استان و کشورمان قدم برداریم.

وی عنوان کرد: جلوگیری از خام فروشی و تبدیل میعانات گازی به فراورده‌های با ارزش بالاتر، ارتقا سطح کیفی فراورده‌های نفتی و تولید سوخت پاک منطبق بر استاندارد یورو ۵، ایجاد بستر مناسب برای استفاده از محصولات پالایشگاه در صنایع پایین‌دستی با توجه به خوراک در دسترس، کمک به توسعه اقتصادی کشور از طریق امکان صادرات فراورده‌های نفتی ازجمله دستاوردهای ویژه این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این همایش اظهار کرد: مراکز همیار برنامه ویژه منابع انسانی برای بررسی مسائل بهره‌وری کارکنان و مسائل شخصی مؤثر بر عملکرد شغلی آن‌هاست.

هادی ابراهیمی افزود: خوشبختانه هرمزگان با داشتن ۹ مرکز همیار در شرکت‌های سطح استان در جایگاه اول قرار دارد. برنامه همیاری و کمک به شاغلین نتایج مثبتی در همه شرکت‌ها داشته و به ازای هر یک دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه، حدود ۵ تا ۱۸ دلار ذخیره سرمایه برای شرکت دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: کاهش ۳۳ درصدی مرخصی استعلاجی، ۶۵ درصد کاهش حوادث، ۴۰ درصد صرفه‌جویی در زمان از دست رفته، ۵۰ درصد کاهش نارضایتی کارکنان و … از دستاوردهای این طرح بوده است. امیدواریم این برنامه که در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، آب منطقه‌ای استان، آلومینیوم المهدی، پتروشیمی گامرون و … اجرا می‌شود و نتایج بسیار مؤثری نیز داشته است.

ابراهیمی عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک همایشی در حوزه اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی در راستای توسعه هرچه بهتر استان هرمزگان برگزار خواهیم کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان هرمزگان علی‌رغم مردم ساده‌اش، بسیار پیچیده است و نیاز به تأمل و برنامه‌ریزی دقیق دارد. بر اساس مطالعاتی در هرمزگان،  میزان گرایش کارکنان به سمت اعتیاد، ۲۹ درصد است. راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و همیار کارکنان از کارهای خوب انجام‌شده در راستای بهبود این وضعیت است.

ابراهیم فرهادی نیا افزود: یکی از پیچیده‌ترین موضوعات کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئله مواد مخدر و اعتیاد است. باید بازنگری مجددی در برخی موضوعات اجتماعی صورت بگیرد و کاری کنیم که بهره‌وری کارکنان بالا رود.

وی بیان کرد: ما نزدیک هزار تا هزار و ۵۰۰ معتاد متهاجر در بندرعباس داریم و شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در تجهیز یک مرکز نگهداری ۵۰۰ تخته کمک‌های خوبی به ما ارائه دادند که جای قدردانی دارد. درمان اعتیاد بسیار سخت است و باید کاری کنیم که افراد اصلاً به این سمت کشانده نشوند. متأسفانه سن اعتیاد نیز بسیار کاهش ‌یافته و به دانش آموزان رسیده است و باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این همایش بیان کرد: آسیب همزاد بشر است، قابیل قاتل هابیل می‌شود و باید همواره بدانیم آسیب همواره در همه محیط‌ها وجود خواهد داشت. ایجاد اشتغال میزان آسیب را کاهش می‌دهد.

علی رئوفی افزود: مردان بیشتر مستعد آسیب هستند و بی‌سوادی نیز آسیب‌زاست و باید مردم را با علم و کتاب آشتی دهیم. همه رهبران و مدیران بزرگ سازمان‌ها باید تمرکز خود را بر روی تقویت احساس مسئولیت نسبت به منابع انسانی خود بگذارند.

وی تصریح کرد: سازمانی موفق خواهد بود که بتواند احساس مسئولیت را در کارکنان خود تقویت کند. اسلام نقش مهمی برای خانواده قائل است. انبیای الهی و ائمه اطهار اهمیت بسیاری برای خانواده قائل بودند. پیامبر گرامی اسلام هر بار دخترش وارد خانه می‌شد، دستش را می‌بوسید و جایش را به او می‌داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان عنوان کرد: ما باید بتوانیم خستگی و فرسودگی شغلی را از کارگر گرفته و غنای شغلی ایجاد کنیم. مدیر باید ارتباط نزدیکی با منابع انسانی خوبی داشته باشد و همه همکاران خود از پایین‌ترین تا بالاترین سطح را بشناسند.

رئوفی خاطرنشان کرد: مسئله مسئولیت‌های اجتماعی باید زیر نظر عالی‌ترین مقام نظام در استان بررسی شود. در حال حاضر اولویت اول استان هرمزگان ابتدا آب است. تداخل وظایف قوا در هرمزگان از مشکلاتی است که در این استان ایجاد شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *