ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
استاندار هرمزگان:

کاهش نرخ بیکاری اولویت اصلی هرمزگان است/برای افزایش آمار قبولی کنکور برنامه داریم

استاندار همزگان گفت: رتبه نخست بیکاری و رتبه نخست شاخص فلاکت و بسیاری از شاخص های دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید است که باید برای آن به دنبال راهکار باشیم و پروژه های مولد اقتصادی تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است.

بازخبر/  مهدی دوستی در نشست با اعضای شورای اسلامی هرمزگان و رؤسای شورای اسلامی شهرستان ها، با بیان اینکه منابع مالی در کشور و اساسأ در همه جای دنیا محدود و نیازها نامحدود است، اظهار کرد: در کشور چند هزار پروژه عمرانی نیمه تمام داریم که  تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور به بیش از ۷۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

وی افزود: ما یا باید مثل ۴۰ سال گذشته و به صورت قطره چکانی به پروژه های عمرانی مختلف منابع تزریق کنیم که تکمیل هر کدام با وضعیت منابع تخصیصی، ممکن است چندین سال طول بکشد و یا اینکه تلاش کنیم اعتبارات را برای پروژه های مولد در شهرستان ها تخصیص دهیم که مسئله اشتغال را حل کنیم.

دوستی، گفت: استان هرمزگان مسیری را در ۴۰ سال گذشته است طی کرده که شرایط فعلی به خوبی مبین اوضاع استان است و مجموعه انتظاراتی که بر زمین مانده است.

وی عنوان کرد: من پیشنهادم این است که در این خصوص تجدید نظر کنیم و جای اینکه دو میلیارد تومان بدهیم و یک پارک درست کنیم، حاضر هستیم برای منطقه شما چندین برابر آن اعتبار جذب کنیم و منابع تخصیص دهیم اما این پروژه بتواند مولد باشد و برای مردم منطقه شغل ایجاد کند.

استاندار هرمزگان با برشمردن برخی از پروژه های مولد که می تواند باعث توسعه و پیوند اقتصادی مناطق شود، گفت: می توانیم از طریق احداث یک مسیر ارتباطی ۱۷کیلومتری، رودان را به عنوان یک منطقه فعال کشاورزی به تیاب میناب به عنوان یک پایگاه صادراتی متصل کنیم که بتوان اشتغال و معیشت مردم هر دو منطقه را تامین کرد.

وی، با طرح این سوال که اگر فرزندان ما بیکار باشند و روی جاده آسفالته روستایی قدم بزنند چه فایده‌ای دارد؟ افزود: انجام پروژه های عمرانی به طور قطع وظیفه ما به عنوان بخش دولتی است اما پیگیری برای واردات و تهیه نهاده‌های ارقام پرمحصولی مثل خرما بسیار پراهمیت تر از اجرای یک پروژه عمرانی است.

دوستی، اضافه کرد: هرمزگانی ها به طور متوسط از هر هکتار ۳.۳ تن خرما برداشت می کنند در حالی که در کشور این نرخ ۴.۷ تن در هر هکتار است و یا در کشوری مانند مصر ۳۱ تن خرما از هر هکتار برداشت می شود.

استاندار هرمزگان، ممانعت از سرازیر شدن ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب در شرق استان به دریای عمان را  با استفاده از سدهای در حال ساخت، یک اولویت دیگر برشمرد و عنوان کرد: با این میزان آب، حداقل ۱۴هزار هکتار زمین کشاورزی را می توان زیر کشت برد که اعتباری نزدیک به چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و با این اعتبار می توان تمام راه‌های روستایی استان را آسفالت کرد اما میزان اثرگذاری این دو گزینه در اقتصاد استان به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

وی، اولویت نخست استان را کاهش نرخ ۱۸درصدی بیکاری در استان عنوان کرد و افزود: رتبه نخست بیکاری و رتبه نخست شاخص فلاکت و بسیاری از شاخص های دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید است که باید برای آن به دنبال راهکار باشیم و پروژه های مولد اقتصادی تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است.

استاندار هرمزگان با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان پارسیان، بهره برداری از منابع موجود را مورد تأکید قرار داد و گفت: در سرزمین خشک ایران و شهرستانی مانند پارسیان چرا باید اعتبار هزینه شود و کانالی با دبی بالا برای هدایت آب های سطحی به دریا ساخته شود؟ این آب می تواند با احداث سدی در بالادست مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در خصوص درخواست رؤسای شورای اسلامی شهرستان های استان برای برقراری خط پروازی صادرات محصولات کشاورزی، نیز بیان کرد: طی ۴۵ روز گذشته رایزنی های متعددی با بخش های مختلف انجام شده و اگر محصولات کشاورزی با استفاده  از ظرفیت ناوگان هوایی صادر شود، کالای باکیفیت تری به دست مشتریان خارجی می رسد و به نوعی بازار محصولات ایرانی پررونق‌تر می شود.

دوستی، اضافه کرد: با فعال سازی این بخش، فرودگاه بندرلنگه و بندرعباس هم جان دوباره خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به منظور پایش ظرفیت ها و کمک به تحقق برنامه های در دست تدوین حوزه گردشگری هرمزگان، گفت: ظرفیت گردشگری هرمزگان بی نظیر است اما سطح بهره مندی استان از توانمندی های موجود، تنها به سفره خانه های کوچک و بومگردی ها محدود می شود.

وی، هدف اصلی برای ارتقاء حوزه گردشگری در استان را ایجاد ابر اکوسیستم گردشگری با استفاده از ظرفیت شش منطقه شامل جزایر قشم، هرمز، هنگام ، لارک و جنگل‌های حرای خمیر و ساحل بندرعباس عنوان کرد و ادامه داد: چند بانک مختلف نیز برای بررسی این طرح اعلام آمادگی کرده اند اما موضوع مهم این است که نقش اصلی در اجرای این طرح باید به مردم واگذار شود.

مقام عالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود، عدم نظارت بر پروژه های عمرانی را از دیگر ضعف های اساسی در استان برشمرد و گفت: در زلزله اخیر بخش فین، در بازدید میدانی از پروژه ها مشخص شد برخی از ساختمان‌های دولتی و مدارس تخریب شده بود که ناظر و پیمانکار پروژه باید در این خصوص پاسخگو باشند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: باید جلوی آدمهای فاسد و پیمانکارانی که پول مردم و دولت را گرفتند و به این شیوه افتضاح پروژه را تحویل داده اند ایستاد و خسارتی که به بیت المال وارد کرده اند را پرداخت کنند.

برنامه ویژه برای افزایش قبولی و رتبه های برتر در کنکور ۱۴۰۱ از دیگر محورهای سخنان استاندار هرمزگان در نشست امروز با اعضای شورای اسلامی استان و رؤسای شورای های اسلامی شهرستان ها بود که به گفته وی، کارگروه ویژه‌ای برای تقویت بنیه عملی معلمان و دانش آموزان راه اندازی شده و زیرساخت های لازم، بنا به نیاز هر منطقه نیز فراهم می شود.

به گزارش ایسنا، این نشست مصوباتی داشت و بر اساس دستور استاندار هرمزگان مقرر شد مدیران دستگاه های اجرایی بر اساس تقویمی که از سوی اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری ارائه می شود، با رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان ها دیدار و در هر نشست، موضوعات تخصصی را پیگیری کنند.تدوین صورت جلسه فصل مشترک به منظور اشراف بر موضوعات مختلف و همچنین پیشگیری از فساد در دوران گذار و تغییر و تحول شوراهای اسلامی، از دیگر مصوبات این نشست بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *