ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
استاندار هرمزگان:

هرمزگان تنها استان کشور با یک دانشگاه علوم پزشکی!

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به استقرار قطب های جمعیتی در غرب و شرق استان، راه اندازی بیمارستان های مجهز، مراکز دانشگاهی و مرکز پرورش استعدادهای درخشان برای کسب رتبه برتر توسط دانش آموزان هرمزگانی در کنکور به عنوان اولویت مجموعه دولت در استان در دستور کار قرار دارد.

بازخبرمهدی دوستی در نشست با اعضای مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی با بیان اینکه مشکلات استان در هم تنیده و به نوعی دارای پیوند ساختاری هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این، حدود ۹ سال در حوزه های مختلف نفت و صنعت کشتی سازی مشغول به فعالیت بوده ام، در زمان پذیرش مسئولیت استانداری هرمزگان، از وضعیت استان شناخت داشتم اما تا زمانی که در بین اقشار مختلف مردم حضور پیدا نکنیم، نمی توانیم مشکلات را به خوبی لمس و در مورد آن ها تصمیم گیری کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پراکندگی جمعیت بشاگرد و اعتبار مورد نیاز احداث راه، شبکه آب و برق گفت: رفع محرومیت و ایجاد رفاه نسبی حداقل ترین کاری است که می توان برای مردمانی که از حدود ۹هزار کیلومترمربع از خاک کشور حراست و پاسداری می کنند، انجام داد.

دوستی به ادامه تلاش ها برای ایجاد دو مرکز توسعه در شرق و غرب استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار قطب های جمعیتی در غرب و شرق استان، راه اندازی بیمارستان های مجهز، مراکز دانشگاهی و مرکز پرورش استعدادهای درخشان برای کسب رتبه برتر توسط دانش آموزان هرمزگانی در کنکور به عنوان اولویت مجموعه دولت  در استان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: هرمزگان تنها استانی است که فقط یک دانشگاه علوم پزشکی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به نرخ پایین بهره وری محصولات کشاورزی در استان، گفت: بخشی از این بهره وری پایین، به‌دلیل عدم استفاده از تجهیزات نوین و علم روز است که نیازمند حمایت دولت از این بخش و برچیده شدن مزارع و باغ های فرسوده و جایگزینی آن با روش های نوین کشت است.

دوستی، همچنین وجود ۱۲هزار شناور غیرمجاز صیادی در مقابل چهار هزار شناور مجاز صیادی را نشان دهنده شکست سیاست های شیلاتی عنوان و بیان کرد: هر گونه تصمیم گیری در تهران برای این بخش باید با هماهنگی استان انجام شود و به جای ممنوعیت صید، مراکز بازسازی ذخایر و پرورش بچه ماهی و بچه میگو در استان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: چرا در حاشیه استان های ساحلی شمال کشور باید هفت مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان وجود داشته باشد اما از خرمشهر تا چابهار یک مرکز بازسازی ذخایر و حفاظت آبزیان نداشته باشیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ساده ترین تصمیم و راهکار مدیریتی مجاز و غیر مجاز اعلام کردن شناورهای صیادی است و راهکاری باید پیدا کرد تا از بروز زمینه فساد در این بخش جلوگیری کرد.

دوستی، به نشست خود با اتحادیه لنج داران نیز اشاره کرد و گفت: در این نشست لنج داران خواستار افزایش سهمیه کالاهای ملوانی شدند و قول پیگیری لازم را دادیم اما اگر این اتفاق افتاد بایدکالا را در استان عرضه کنند که بازار شکل بگیرد و رونق و توسعه معیشت را در نوار ساحلی به همراه داشته باشد.

مقام عالی اجرایی استان، پیشرفت مد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله) و دولت سیزدهم را پیشرفت توام با عدالت دانست و عنوان کرد: این مدل توسعه که کارخانه‌ای با پنج یا ۱۰ میلیارد دلار در استان راه اندازی شود ولی مردم در پنج کیلومتری آن صنعت از نیازهای اولیه بی بهره باشند، به هیچ وجه مدنظر ما نیست و با پیشرفت عادلانه همخوانی ندارد.

دوستی اضافه کرد : وقتی می گوییم ما از محل صادرات میگو سالانه ۱۵۰ میلیون دلار یا بیشتر صادرات داریم، اگر قرار باشد مردم استان و بومیان فقط کمر میگو را پاک کنند و سهمی از ارزش افزوده نداشته باشند، چنین توسعه ای دردی از ما دوا نمی کند.

استاندار هرمزگان همچنین در پایان سخنان خود، خواستار ارائه راهکارها و پیشنهادهای تسهیل‌گرانه در بخش های مختلف از سوی نخبگان شد.

در این نشست، نخبگان حوزوی و دانشگاهی نیز نظرات خود را در محورهای مختلفی ارائه کردند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *