چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی زلزله به راه‌های روستایی هرمزگان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اثر دو زلزله هرمزگان، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به راه‌های روستایی هرمزگان خسارت وارد شده است

بازخبر/  فرزاد نجات نیا صبح امروز (۲۷ آبان ماه) پس از بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان، افزود: از ابتدای وقوع زلزله، سه نقطه مواصلاتی در هرمرگان مسدود شد که بلافاصله این مسیرها بازگشایی شدند

این مقام مسئول اظهار کرد: اکنون تنها مسیر مسدود مانده، جاده روستای آرنگان فین است که تا قبل از ظهر فردا بازگشایی می‌شود.

وی در خصوص بازسازی مسیرهای خسارت دیده از زلزله هم گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای این موضوع تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و از هفته بعد هم یک تیم ارزیاب و کارشناس از این سازمان برای انجام اقدامات لازم برای اصلاح مسیرها به هرمزگان سفر می‌کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمان ساخت منازل آسیب دیده از زلزله هم عنوان کرد: عملیات آواربرداری منازل تخریب شده آغاز شده است و تا پایان سال هم منازل مردم ساخته و تحویل آن‌ها می‌شود.

به گفته نجات نیا، بر اثر زلزله فین سه هزار و ۲۰۰ خانه آسیب دیده اند که از این شمار دو هزار و ۵۰۰ خانه نیازمند بازسازی و ۷۰۲ خانه هم نیازمند تعمیر هستند.

وی بیان کرد: برای بازسازی خانه‌های تخریب شده ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون هم کمک بلاعوض و برای خانه‌های نیازمند تعمیر هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا زمان تصویب این پیشنهاد در هیئت دولت، از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اقدامات اولیه بازسازی انجام شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *