اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بازسازی مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان آغاز شد

استاندار هرمزگان گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان آغاز شده است و از دی ماه سال جاری تحویل خانه‌ها به مردم آغاز می‌شود.

بازخبرمهدی دوستی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان با تشکر از اقدامات رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی پس از وقوع زلزله در استان هرمزگان، عنوان کرد: از روز گذشته عملیات حفاری فندانسیون خانه‌های آسیب دیده از زلزله در بخش فین آغاز شده است که امیدواریم از اوایل دی ماه امسال بخشی از این منازل به مردم تحویل داده شود.

وی افزود: روز گذشته نخستین جلسه ستاد بازسازی تشکیل شد و این جلسه به صورت روزانه برای پیگیری و پیشبرد عملیات بازسازی مناطق زلزله زده برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان در خصوص اسکان موقت مردم در مناطق آسیب دیده از زلزله گفت: موضوع اسکان موقت مردم در همان شب وقوع زمین لرزه آغاز شد و با توجه به پس لرزه‌های زیاد، این حق را برای مردم این مناطق قائلیم که در منازل خود اسکان نداشته باشند و به همین علت به خانواده‌هایی که در مناطق رضوان و فین چادر دریافت نکرده اند چادر اختصاص می‌یابد.

دوستی گفت: پس از زلزله برای اسکان مردم کمپ‌هایی برپا شد که با توجه به استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها قرار شد چادرها به مردم تحویل داده شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت ارتباطی و زیرساختی در مناطق متاثر از زلزله هم گفت: خوشبختانه اکنون همه ارتباطات جاده‌ای و مخابراتی و آب و برق در این مناطق برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار هرمزگان افزود: خانه‌های نامقاوم در مناطق زلزله زده بخش فین نیز باید از نو ساخته شود.

دوستی با اشاره به تسهیلات ۱۸۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و کمک بلاعوض ۷۰ میلیون تومانی به خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله فین گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم ممکن است توان بازپرداخت این وام را نداشته باشند، مقرر شد برای کمک به مردم این مناطق، صندوقی متشکل از صنایع بزرگ هرمزگان تشکیل شود.

در این جلسه شماره‌ تلفن های ۳۳۶۱۰۷۴۸ و ۳۳۶۶۷۳۹۲ و ۳۱۷۱ برای دریافت مشکلات مردم مناطق زلزله زده با پاسخگویی ۲۴ ساعته اختصاص یافت و از این پس مردم مناطق آسیب دیده از زلزله در استان هرمزگان می‌توانند برای اطلاع و پیگیری مسائل و مشکلات خود با این شماره‌ها تماس بگیرند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *