چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان:

محرومیت زدایی از اولویت سپاه در هرمزگان است/در امر واکسیناسیون کرونا جهادی عمل کردیم

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان به تشریح برنامه های هفته بسیج در استان هرمزگان پرداخت.

بازخبر/   سردار اباذر سالاری صبح امروز (۲۶ آبان ماه) در نشستی خبری به مناسب هفته بسیج، افزود: در آستانه هفته پرافتخار بسیج قرار داریم، همان شجره طیبه ای که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی در پنجم آذرماه شکل گرفت و امروز به درختی پربار تبدیل شده است که منشا خیر و برکت آن مشهود است.

وی با بیان اینکه بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی در صحنه های علیه استکبار حضور داشت و همچنان ایثارگری و مجاهدت های بسیجیان در دفاع از کیان ایران اسلامی زبانزد است.

سالاری با اشاره به اینکه روحیه جسارت ما می توانیم در بسیج باعث شده تا امروز بسیجیان میدان دار عرصه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و خدمت رسانی باشند، خاطرنشان کرد: هرجای ایران اسلامی دچار التهاب شود، بسیجیان به عنوان نفر اول حضور دارند همچون زلزله کرمانشاه، سیب خوزستان، سیل جاسک و زلزله اخیر هرمزگان گواه این سخن است.

وی ادامه داد: بسیج نهال با برکت و پرثمری است که در سراسر ایران اسلامی منشا خیر و برکت است و تفکر بسیجی به عنوان یک الگو در دنیا معرفی شده و امروز حرکت بسیج تبدیل به یک گفتمان ارزشی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان با بیان اینکه در هفته بسیج امسال با شعار «بسیج پاره تن مردم» بیش از ۷۴۶ برنامه در سراسر استان به اجرا در می اید، عنوان کرد: از شنبه ۲۹ آبان ماه تا ۵ اذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده که برنامه های مختلفی را تدارک دیده ایم که شامل عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، آئین های عام المنفعه و علمی می شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه توانمندی ها و افتخارآفرینی تحول محلات از برنامه های اصلی هفته بسیج امسال در هرمزگان است که امروز به الگویی در سراسر کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: بیش از ۷۰ غرفه از دستاوردهای قرارگاه محلات در مسجد جامع بندرعباس راه اندازی می شود.

سالاری با بیان اینکه افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، عمرانی، جاده های روستایی، برق رسانی و افتتاح مدارس در هفته بسیج در دستور کار است، اظهار کرد: آب رسانی به ۴۰ روستا در هفته بسیج امسال عملی می شود و ۱۹ روستای دیگر در دست اجراست که تا سال اینده تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای زمین های تسطیح کشاورزی به مردم در جهت محرومیت زدایی، افزود: بهره برداری از راه های روستایی در مناطق صعب العبور کوشا احمدی که بیش از ۱۰ کیلومتر در دست اجراست که ۳ کیلومتر آن نهایی شده است.

سالاری با بیان اینکه ۶۵۰ بسته جهیزیه به افراد محروم در جهت تسهیل در ازدواج آسان واگذار می شود، خاطرنشان کرد: ۵۳۵ هزار بسته معیشتی بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به افراد محروم تعلق گرفته است.

وی اضافه کرد: ساخت و مرمت بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی افراد محروم جامعه، توزیع ۲۰۰ لوازم خانگی و توزیع ۱۰ هزار بسته لواز التحریر بین افراد نیازمند از دیگر برنامه های اجرا شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با بیان اینکه در حوزه آب رسانی به محلات محروم و دور دست به ۴۱ روستا بیش از ۲۰۳ هزار متر لوله گذارس شده و ۱۷۰۰ مترمکعب مخزن آب نیز احداث شده است و ۲۵۲۰ خانوار از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه احداث ۶ مدرسه در روستاهای محروم هرمزگان از دیگر برنامه های اجرایی است، بیان کرد: آب رسانی آب کشاورزی در روستاها که ۳۳ هزار متر خط انتقال آب و ۱۲۳۰ مترمکعب استخر در جهت باغداری احداث شده است.

سالاری با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیارد تومان در جهت محرومیت زدایی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمت رسانی به مردم در شیوع کرونا، ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا راه اندازی کردیم در کنار ۱۱۵ تیم سیاری که در روستاها دورافتاده به افزایش سرعت واکسیناسیون در هرمزگان یار و یاور حوزه بهداشت و درمان بودیم و روزانه ۵۵۰ نفر در این مراکز نیز واکسن دریافت می کردند که به ۸۲۳ هزار و ۵۷۲ دز واکسن نیز تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری سپاه در این بخش سبب شده تا هرمزگان در امر واکسیناسیون جز برترین استان های کشور باشد، عنوان کرد: برای راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون رقم میلیاردی برآورد شده بود اما با توجه به روحیه جهادی و بسیجی وار در سپاه همه ظرفیت های سپاه و بسیج را به کار بستیم و با هزینه های کمتر توانستیم در خدمت مجموعه بهداشت و درمان باشیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزاری یادواره شهدا، نهضت خدمات رسانی مومنانه با راه اندازی پویش هر بسیجی یک خدمت، تقدیر از خانواده شهدای سلامت، برگزاری میز خدمت در اماکن عمومی از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان هرمزگان است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *