اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
آخرین وضعیت زلزله زدگان هرمزگان/ در حال به روز رسانی

بستری ۱۰ زلزله زده/ بیش از ۶۰۰ چادر برای اسکان اضطراری در هرمزگان دایر شد

پس از وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری رخ داده در بندرعباس، نیروهای امدادی و خدماتی پای کار آمدند و در پی گزارش های علوم پزشکی هرمزگان تاکنون یک نفر فوت کرده و تاکنون حدود ۱۰۰ آسیب دیده در مراکز درمانی درمان شده اند؛ تاسیسات زیر بنایی آسیب دیده هرمزگان یکی پس از دیگری در حال وارد شدن به مدار هستند و کارشناسان در حال ارزیابی میزان آسیب دیدگی خانه های زلزله زده در ۶۰ روستای خسارت دیده هستند؛ با وجود انکه بسیاری از مردم بندرعباس و روستاهای زلزله زده هرمزگان شب را در پارک ها و فضای باز گذرانده اند، اما امروز شهر و روستاها روند عادی به خود گرفته و جریان زندگی برقرار است.

بازخبر/  سخنگوی جمعیت هلال‌احمر تشریح کرد: برپایی بیش‌از ۶۰۰ چادر در مناطق زلزله‌زده در هرمزگان

محمدحسن قوسیان‌مقدم، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در جنوب کشور اظهار کرد: دقایقی پس از زلزله نخستین گروه از امدادگران در استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرده و تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق دارای بیشتری تاثیر از زلزله اعزام شدند. 

وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر همچنان در آماده‌باش است، گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ چادر برای اسکان اضطراری در استان هرمزگان دایر شده که از این تعداد حدود ۴۰۰ تخته چادر در بندرعباس و بیش از ۲۲۰ چادر نیز در مناطق روستایی برپا شده است تا هموطنانی که امشب را در بیرون از منازل خود هستند، در این چادرها اسکان پیدا کنند.

وزیر نیرو: مشکلات آب و برق مناطق زلزله زده با قید فوریت حل شود

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح امروز (۲۴ آبان ماه) در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: مشکلات آب و برق مناطق زلزله زده با قید فوریت حل شود. بازدیدهای لازم از تاسیسات آبی هرمزگان انجام شده است و خطوط انتقال آب، سدها، بندهای انحرافی و باقی تاسیسات در سلامت کامل هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور در هرمزگان: بنیاد مسکن به‌سرعت کار بازسازی را آغاز کند/مشکل کمبود تخت بیمارستانی هرمزگان رفع می شود

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مشکل کمبود تخت بیمارستانی را باید در هرمزگان رفع کنیم و همین جا از وزیر بهداشت می‌خواهم که فکری اساسی به حال هرمزگان شود تا به متوسط کشوری برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه طبق مشاهدات عینی، کسی مشکل چادر ندارد و کار به خوبی پیش رفته است، اظهار کرد: حضور مسؤولان، مردم را دلگرم کرد.بحث تغذیه مردم را جدی بگیرید و خواهش دارم که امکان پخت و پز را فراهم و غذای گرم به مردم بدهید. بنیاد مسکن فورا و به‌سرعت، کار بازسازی و ترمیم را به عهده بگیرد و پیش از آغاز زمستان و بارندگی در این استان کار را آغاز کند؛  ساخت مسکن را با اشتغال منطقه‌ای توامان دنبال کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از مردم دام‌های خود از دست داده‌اند که باید خسارات آنها را جبران کنیم، اظهار کرد: بنیاد برکت به میدان بیاید و مشکل کار مردم و اشتغال روستایی را رونق دهند.

مخبر با اشاره به اینکه سوله مدیریت بحران با کارکرد چندمنظوره خیلی ضروری است و باید در بندرعباس و مناطق بحرانی راه‌اندازی شود، اضافه کرد:  برخی روستاها روی گسل قرار دارند و ضرورت دارد پایگاه امدادی در این روستاها راه‌اندازی و تقویت شود و همین طور پایگاه راهداری نیاز داریم.

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از روستای زلزله‌زده بندرعباس/ مدارس امروز تعطیل است

محمد مخبر با همراهی مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شماری از مقامات کشوری و استانی از روستای زلزله‌زده گیشان در بخش فین بندرعباس بازدید کرد. وی ضمن بازدید میدانی از این منطقه، نحوه خدمات رسانی به ۳۰خانوار ساکن در این روستای زلزله زده را مورد رصد و پایش قرار داد.

همچنین مخبر ساعاتی پیش با هیات همراه عازم مناطق زلزله زده در روستاهایی شد که تاکنون بیشترین خسارت گزارش شده است. طبق گزارش های ارایه شده، به روستاهای گیشان غربی،رضوان، فین، سرزه و سیاهو خسارت وارد شده است. خدمات رسانی تیم هلال احمر در منطقه زلزله زده نیز در حال انجام است.

دستور وزیر کار و رفاه به صندوقها و بانکهای زیر مجموعه برای امدادرسانی فوری به مناطق زلزله‌زده

به دنبال وقوع زلزله در استان هرمزگان، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به معاونین و مدیران، روسای سازمانها، مدیران عامل صندوق ها و بانکهای تابعه این وزارتخانه دستور داد تا همه امکانات زیرمجموعه خود را برای امدادرسانی به هموطنان مناطق زلزله زده استان هرمزگان بسیج کنند.

عبدالملکی بر استفاده از تجهیزات عمرانی برای عملیات جستجو و نجات، بازگشایی معابر نیز  تاکید کرده و دستور داده است: تا مراکز بهزیستی، مهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی و در صورت نیاز ساختمان‌های متعلق به زیر مجموعه‌ها در استان هرمزگان، برای اسکان آسیب دیدگان مهیا شود.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از افزایش مصدومان زلزله در این استان به ۹۹ نفر خبرداد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: از این ۹۹ مصدوم در حال حاضر ۱۰ نفر بستری هستند. ۸۸ نفر پس از دریافت اقدامات درمانی سرپایی مرخص شدند، عنوان کرد: اغلب این افراد دچار پیچ خوردگی و تنگی نفس شده اند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان: تخریب ۳۰ واحد مسکونی در روستای گیشان غربی شهر فین بندرعباس

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه زلزله موجب تخریب ۳۰ منزل مسکونی در روستای گیشان غربی از توابع شهر فین شده است، گفت: ۷۰ درصد این منازل مسکونی، صد درصد تخریب شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان: نگرانی به لحاظ کمبود اقلام مورد نیاز در هرمزگان نداریم

 مختار سلحشو، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان به ایسنا گفت: بیش از ۶۰ روستا تحت تاثیر زلزله بوده که اقلام امدادی در این روستاها توزیع شده است و نگرانی به لحاظ کمبود اقلام نداریم. دو بالگرد امروز هم در خدمت گرفته خواهد شد؛ مسیر امدادرسانی زمینی و هوایی را توامان پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خبر داد: بارگیری اقلام امدادی فارس به مقصد هرمزگان

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در گفت‌وگو با ایسنا از بارگیری ۲۳ کامیون و تریلر اقلام امدادی و ارسال به مناطق زلزله زده استان هرمزگان و نیز اعزام ۴ تیم عملیاتی تخصصی اسکان اضطراری به منطقه حادثه دیده،ارسال ۲۷۰۰ تخته چادر و همچنین ارسال ۵ هزار موکت به استان هرمزگان خبر داد.

هنوز میزان خسارات به خانه‌های هرمزگان مشخص نیست

تا کنون آمار دقیقی از میزان خسارات به واحدهای مسکونی و ساختمانهای استان هرمزگان مشخص نشده و طبق اعلام بنیاد مسکن، نیروها و ماشین آلات بنیاد برای ارزیابی، تعیین خسارات و آواربرداری در حالت آماده باش به سر می‌برند.

سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان: برق ۶ روستا در هرمزگان قطع است

علیرضا عباسی، سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان صبح امروز (۲۴ آبان ماه) گفت: به دلیل پس لرزه ها، شکستگی تیرچراغ برق، پارگی سیم برق و نبود راه ارتباطی همچنان برق ۶ روستا در هرمزگان قطع است. عملیات اصلاح شبکه آسیب دیده همچنان ادامه دارد؛ برق بیشتر مناطق زلزله زده وصل شده و اکنون برق ۶ روستای کوه فینو، دک فینو، تنگ خونَکو، زیارتعلی، آب قلمو و آب زمینو قطع است. ریزش کوه و نبود جاده دسترسی مناسب برای انتقال تجهیزات باعث شده عملیات برق رسانی با تاخیر مواجه شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان: هیچ کمبودی در زمینه تامین سوخت مورد نیاز در مناطق زلزله زده هرمزگان وجود ندارد

فضل اله اکبری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: پس از زلزله روز گذشته در استان هرمزگان، فوراً تدابیر لازم برای ارسال سوخت ترمیمی به مناطق زلزله زده انجام شد و بدلیل وجود انبار نفت بزرگ بندرعباس در استان علاوه بر سوخت مورد نیاز جایگاه های استان سوخت اضافی ناشی از افزایش مصرف نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی نیز پیش بینی و از این انبار نفت به مقاصد مختلف بارگیری شد.

وی با بیان اینکه در تمام این مدت حتی یک لحظه هم سوخت‌رسانی متوقف نشده است به هموطنان اطمینان داد حتی در زمان قطع برق هم جایگاه های عرضه سوخت با استفاده از دیزل ژنراتور های موجود امکان خدمت‌رسانی دارند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران: پایداری ارتباطات ثابت و سیار مناطق زلزله زده استان هرمزگان

محمد رضا بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: ارتباطات ثابت و سیار در  مناطق زلزله زده  استان هرمزگان در حالت  پایدار است  و تاکنون قطعی طولانی مدتی در شبکه ارتباطی تلفن  ثابت و سیار گزارش نشده است.

پیگیری رئیس کمیسیون عمران مجلس از آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور نماینده تام الاختیار کمیسیون در سطح استان هرمزگان به منظور بررسی دقیق وضعیت مناطق زلزله زده و ارائه گزارش آن به کمیسیون خبر داد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده در گفت وگوی تلفنی با رئیس مدیریت بحران کشور خواستار بررسی فوری آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شده و در تماسی دیگر با معاونت عمرانی استان هرمزگان آخرین وضعیت مناطق زلزله زده را جویا شدم.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس: دستور آماده باش به واحد های پشتیبانی و امدادی

سعید بزرگی، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در جلسه شورای هماهنگی مدیران شرکت با اشاره به زلزله عصر روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه جاری در بندرعباس و بخش هایی از استان هرمزگان گفت : دستورات لازم به تمامی واحدهای شرکت ابلاغ شده تا در صورت لزوم با حداکثر توان و امکانات خدماتی، امدادی و پشتیبانی در حالت آماده باش قرار گیرند و به کمک مناطق آسیب دیده بشتابند.

دستور ویژه فرمانده ناجا بر بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان این‌که از ابتدای وقوع زمین‌لرزه هرمزگان، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت رسانی به مردم به‌کار گرفته است، اظهار داشت: فرمانده ناجا از لحظات اولیه وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی‌بر بسیج امکانات پلیس در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ابلاغ کرد.

سردار “مهدی حاجیان” با بیان این‌که با انتشار خبر زمین‌لرزه در بندرعباس استان هرمزگان، پلیس پای کار آمد، گفت: از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکانات بهداشتی، درمانی، امدادی و همه ظرفیت های خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته است.

دریادار تنگسیری اعلام کرد: حضور تیم‌های مهندسی نیروی دریایی سپاه در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تیم‌های مهندسی نیروی دریایی سپاه با ماشین‌آلات مهندسی و گروه‌های امدادی در منطقه زلزله‌زده حضور دارند و در صورت نیاز گروه‌های بیشتری اعزام خواهد شد.

سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه فرمانده کل سپاه طی ابلاغی نیروی دریایی سپاه را مکلف به امدادرسانی به مردم کرده است، گفت: کار بازگشایی جاده سیرجان  به بندرعباس که بواسطه زلزله و ریزش کوه مسدود شده بود با همت مهندسی نیروی دریایی سپاه به طول ۳۰ کیلومتر تا ساعت ۵  بامداد به اتمام رسید.

دو زلزله به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر بعداز ظهر روز یکشنبه ۲۳ آبان، بخش فین بندرعباس را لرزاند. این زلزله در استان‌های جنوبی کشور مانند کرمان، بوشهر و فارس نیز احساس شده است. گروه‌های امداد به منطقه اعزام شده‌اند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت آماده‌ باش درآمده‌اند. بر اساس گزارش های منتشر شده، تاکنون یک تن بر اثر این زمین‌لرزه فوت کرده است.

در جزییات بیشتر باید گفت، در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه یکشنبه ۲۳ آبان زمین لرزه‌ای به بزرگای حدود ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای حدود ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید. این زمین لرزه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین، شهر فین در هرمزگان را لرزاند.  در رابطه با گسل‌های مسبب این زلزله، احتمال داده می شود که منتهی الیه گسل‌های زاگرس است که در بالای تنگه هرمز واقع شده است، ولی نیاز به بررسی بیشتر دارد.

به گفته مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بندرعباس یک منطقه لرزه خیز است به ویژه در شمال بندر عباس در جایی که جهت ساز و کار تکتونیکی تغییر می کند، بسیار لرزه خیز است؛ در این منطقه یک گره تکنونیکی واقع شده و زمینلرزه‌های زیادی در این منطقه ایجاد شده و از آن به عنوان یک زون لرزه ای یاد می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *