چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

اختصاص ۶ میلیارد ریال اعتبار برای تولید نهال حرا در قشم

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: امسال بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار برای تولید، کاشت و نگهداری نهال حرا به قشم اختصاص یافته است.

 بازخبر اکبر محمودی زاده صبح امروز (ششم آبان ماه) در جمع خبرنگاران، افزود:  این اعتبار برای تولید ۸۰ هزار اصله نهال حرا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهال‌های تولید شده در ۱۲۵ هکتار از سواحل شمال و شمال غربی جزیره قشم کاشته می‌شود، تصریح کرد: این مناطق بعلت لجنی بودن زمین و فرایند مناسب جزر و مد آب دریا، بهترین نقطه برای کاشت و توسعه جنگل‌های حراست.

محمودی زاده اضافه کرد: هرسال مردم ساحل نشین قشم، بندرخمیر، سیریک، جاسک و کولغان بندرعباس با مجوز اداره کل منابع طبیعی هرمزگان، بذر درختان حرا را برداشت، و نهال تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردآوری بذر حرا از ابتدای مرداد ماه شروع می‌شود، اظهار کرد: کاشت نهال‌های حرا تا پایان آذر ادامه دارد و در این مدت حدود ۳۰ تَن به صورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم ادامه داد: گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان، آبزیان و حشرات از اهداف تولید و کاشت نهال‌های حراست.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان قشم ۲۰ هزار هکتار جنگل طبیعی حرا دارد، خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم با مشارکت جامعه محلی از ۱۵ سال گذشته تاکنون حدود ۳ میلیون اصله نهال حرا تولید، و در سه هزار هکتار از سواحل قشم کاشته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *