ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تشخیص نوع جدیدی از سویه دلتای کرونا در روسیه

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست گروه علمی توسعه روش‌های جدید تشخیص بیماری‌های انسانی اعلام کرد نوعی از ویروس کرونا «دلتا» در موارد جداگانه در روسیه تشخیص داده شده است.

بازخبر   کامل حافظوف، کارشناس ارشد اداره نظارت‌های بهداشتی روسیه  به خبرنگاران گفت: با توجه  نتایج توالی ژنوم ویروس SARS-CoV-۲ ذخیره شده در پایگاه داده VGARus، نوع AY.۴.۲ خط دلتا در حال حاضر در موارد جداگانه‌ای در روسیه یافت می‌شود. در برخی از محافل، نوع ژن جدید دلتا پلاس نامیده می‌شود.

او تصریح کرد که نسخه AY.۴.۲ یکی از شاخه‌های متعدد خط “دلتا” است که احتمالاً چند مزیت نسبت به نسخه اصلی و دیگر سویه‌های ویروس کرونا  دارد. هنوز نمی‌توان گفت این جهش چقدر مسری‌تر است و دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند.

کامل حافظوف بیان کرد که احتمال شیوع  گسترده AY.۴.۲ در روسیه و جهان بسیار زیاد است.

او افزود: تعداد دفعات ابتلا به این نوع کرونا در حال افزایش است، اما کارشناسان معتقد نیستند که این سویه کرونا مسئول افزایش روز افزون موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف است.

کارشناس ارشد اداره نظارت‌های بهداشتی روسیه  منتفی ندانست  که این نوع از سویه “دلتا” کرونا بتواند افزایش بیشترموارد ابتلا را ایجاد کند.

او تاکید کرد که تنها واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون افرادی که هنوز به کووید ۱۹ مبتلا نشده اند، در مبارزه با آن کمک خواهد کرد که واکسن‌های مورد استفاده در روسیه در برابر AY.۴.۲ کاملاً موثر هستند.

یادآور می‌شود ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس روز گذشته اعتراف کرد که نوع جدیدی از سویه دلتا در این کشور در حال گسترش است. به گفته دانشمندان انگلیسی، نوع جدید AY.۴.۲ ممکن است ۱۰-۱۵ درصد بیشتر از سویه دلتا عفونی باشد

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *