ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

میزان مصرف غذای دریایی در هرمزگان پایین است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به رغم قرارگیری هرمزگان در کنار دریا، اما میزان مصرف غذای دریایی در این استان پایین است.

بازخبر/  دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (۲۶ مهرماه) با اعلام این مطلب، افزود: اکنون مصرف غذای دریایی در سفره مردم هرمزگان هفته‌ای یک وعده است در حالیکه این میزان باید دست کم به صورت یک روز در میان باشد.

وی ادامه داد: مصرف مواد غذایی گیاهی بویژه سبزیجات نیز در رژیم غذایی مردم استان ناکافی است و این موضوع باعث دچار شدن مردم به بیماری در درازمدت می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع باید مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی بیشتر شود.

جاودان کیفیت و سلامت مواد غذایی را دو مقوله مهم در سلامت جامعه و افراد دانست و عنوان کرد: متاسفانه جوانان بیشتر به غذاهای فست فودی روی آورده اند و با توجه به اینکه این مواد غذایی ارزش غذایی کمی دارند، مصرف آن‌ها منجر به چاقی بیش از حد و بیماری‌های مربوطه می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد چربی، نمک و افزودنی‌های غذایی منجر به دیابت، چاقی و در نهایت انواع سرطان و بیماری‌های عروقی می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *