هم اکنون عضو کانال تلگرام بازخبر شوید
هرمزگان نگران تر از قبل/هر آنچه از “پشه آئدس” باید بدانید مرادی: باید سالیانه یک میلیون اشتغال زایی داشته باشیم بچه دار شدن ۲۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری هرمزگان اعطای ۲۲ دستگاه کانکس به مدارس مناطق زلزله زده هرمزگان
معاون ثبت اسناد و املاک کشور:

با الکترونیکی شدن دفاتر قدیم،فعالیت دفاتر اسناد رسمی کم نمی‌شود

معاون ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با الکترونیکی شدن دفاتر قدیم فعالیت دفاتر اسناد رسمی کم نمی‌شود.

بازخبر/  مهدی اقبال صبح امروز (۲۵ مهرماه) در خصوص سفرش به استان هرمزگان، عنوان کرد: در صورت مراجعه در مهلت مقرر، بدهکاران هیچگونه هزینه حقوق دولتی پرداخت نخواهند کرد، اما در غیر اینصورت بعد از مهلت مقرر هزینه‌های حقوق دولتی از بدهکاران دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها قبل از صدور اجرائیه ثبت، باید موضوع را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اعلام کنند، تصریح کرد: در صورت تسویه حساب واحدهای تولیدی با بانک‌ها یا هر بستانکاری، مشمول موضوع ۱۱۷ برنامه ششم توسعه می‌شوند.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور  فعالیت داویر ثبت شرکت‌های مستقر در هرمزگان را خوب ارزیابی کرد و افزود: مواردی از جمله تاسیس و تغییرنام شرکت، درکمتر از ۴۸ ساعت صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بزودی پنجره واحد کسب و کار با همکاری اتاق بازرگانی بندرعباس راه اندازی می‌شود تا کسانی که می‌خواهند شرکت‌های خود را تاسیس کنند با مراجعه به اتاق بازرگانی درکمتر از ۲۴ ساعت، ثبت شرکت صورت گیرد.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور  به شهروندان هشدار داد از ارائه و در اختیار گذاشتن کارت ملی و شناسنامه خود به افراد سودجو خودداری کنند و اظهار کرد: این افراد با در اختیار گرفتن مدارک از جمله کارت ملی وشناسنامه، شرکت‌های صوری ثبت می‌کنند و شهروندان پس از مدتی متوجه بدهی‌های بالای مالیاتی شرکت‌های ثبت شده با نام خود می‌شوند.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از تکالیف دفاتر اسناد رسمی آرشیو اکترونیک دفاتر قدیم است که آخرین گام به سمت الکترونیکی شدن همه عملیات سند رسمی است.

اقبال با بیان اینکه با الکترونیکی شدن دفاتر قدیم فعالیت دفاتر اسناد رسمی کم نمی‌شود، افزود: در کشور یک میلیون ۸۰۰ هزار دفتر قانونی اسناد رسمی در ۸ هزار و ۴۰۰ دفترخانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از روز گذشته به همه دفترخانه‌های کشور ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: در هرمزگان ۲ هزار و ۱۰۱ دفتر اسناد رسمی اقدام به الکترونیکی کردن دفاتر حقوقی خود کرده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.