چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

اتاق بازرگانی هرمزگان را به جایگاه ۱۰ اتاق برتر کشور می‌رسانیم/استاندار جدید دردآشنای تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: به مردم هرمزگان قول می‌دهم که اتاق بازرگانی هرمزگان در آینده‌ای نزدیک جزء ۱۰ اتاق برتر کشور باشد.

  بازخبرمحمدرضا صفا، صبح امروز (۲۴ مهرماه) در نشستی خبری، اظهار کرد: شعار اتاق بازرگانی در دوره نهم «اتاق شیشه‌ای» بوده است به این معنی که تمامی فعالیت‌های خود را به‌صورت شفاف به رسانه‌ها و مردم شریف هرمزگان نمایش می‌دهیم. اتاق بازرگانی امروز آن اتاق سابق نیست و در این راستا از تمامی همکارانم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اتاقی که در گذشته تحویل گرفتیم در بین ۳۴ اتاق در جایگاه ۳۴ بود و امروز جایگاه اتاق بازرگانی هرمزگان ۱۳ است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم جزء ۱۰ اتاق برتر کشور باشیم و من این قول را به مردم شریف استان هرمزگان می‌دهم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲ سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا، رشد ۲۰۰ درصدی در عملکردهای خود داشتیم. ایجاد دفاتر نمایندگی بندرلنگه، قشم، جاسک و میناب جهت جذب سرمایه‌گذار، صدور گواهی و جلوگیری از جعل اسناد گواهی مبدأ را در این دو سال داشته‌ایم.

صفا عنوان کرد: ساماندهی مرزنشینان، ایجاد مشاغل پایدار، برگزاری جلسات متعدد با فرمانداری‌ها و صادرکنندگان و بررسی مشکلات موجود ازجمله کارهای صورت گرفته در این دفاتر نمایندگی بوده است. خدمات ۲۴ ساعته صدور گواهی مبدأ در بندر شهید رجایی، سیستمی کردن تمامی اطلاعات مربوط به صدور گواهی مبدأ، نمایش آمار صادرات بر روی سایت اتاق بازرگانی که رشد ۹۸ درصدی به‌خصوص در صادرات به امارات، عمان، چین داشته، ازجمله کارهای صورت گرفته در ۲ سال اخیر بوده است.

وی بیان کرد: برای فعالان اقتصادی با توجه به حذف کارت بازرگانی، یک گواهی‌نامه معتبر عضویت صادر خواهیم کرد تا نگرانی بازرگانان استان را در این زمینه رفع کنیم. برگزاری دوره‌های آموزشی ابتدایی و تکمیلی به‌صورت وبیناری و کارگاهی را در زمینه‌های مختلف تجاری، گمرکی و … داشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان بیان کرد: در سال ۹۹ حدود ۳۵ دوره آموزشی برگزار کردیم که بیش از ۵۰۰ ساعت دوره و بیش از ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش بوده و نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشتیم. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۹ دوره آموزشی برگزار کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است.

صفا تصریح کرد: برگزاری نشست با سفیر فرانسه و مالزی و وبینارهایی با اتاق‌های هرات، پرتغال، قزاقستان، سنگال و … صورت گرفته و تفاهم‌نامه‌هایی نیز به‌منظور همکاری بیشتر منعقد شده و خواهد شد. با توجه به نیازهایی که داریم با اتاق‌های بازرگانی کشور نیز ارتباط می‌گیریم.

وی افزود: تعداد ۱۲ کمیسیون تخصصی به عنوان اتاق فکر بخش خصوصی با توجه به نیازهای استان شکل گرفته است. کمیسیون‌ها به عنوان بازوان مشورتی اتاق برای خروج بخش خصوصی از مشکلات عمل می‌کند. با توجه به پتانسیل‌های فراوان در هرمزگان ۹ تشکل در زمینه‌های مختلف اقتصادی ایجاد شده و حمایت‌های قابل‌توجهی نیز در جهت تأمین رفاه تشکل‌های زیرمجموعه انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان عنوان کرد: شورای گفت‌وگو اتاق بازرگانی هرمزگان امروز در رتبه ۱۱ قرار گرفته است. اتاق بندرعباس در گذشته واحد پژوهش نداشته که در این دوره ایجاد شده و در خصوص مسائل مختلف گزارش‌های جامعی را به سمع و نظر فعالین اقتصادی رسانده است.

صفا خاطرنشان کرد:  مرکز داوری اتاق بازرگانی دارای صلاحیتی اختصاصی برای رسیدگی به اختلافات تجاری و اقتصادی است. خوشبختانه موفق شدیم در این مدت دایره شمول فعالیت‌های مرکز را توسعه دهیم. کارگروهی با هدف توسعه مرکز داوری شکل دادیم و ۱۹ فقره تفاهم‌نامه با اتحادیه‌ها و صنوف مختلف منعقد کردیم.

وی اظهار کرد: افرادی که در پارلمان بخش خصوصی هستند هیچ دریافت مالی ندارند و خوشبختانه این پارلمان در سال‌های اخیر دچار تحولات خوبی شده است.  از زمانی که کار خود را آغاز کردیم تنها ۵۴۸ کارت بازرگانی در استان موجود بود که امروز به هزار و ۶۰۰ کارت رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  هرمزگان بیان کرد: در زمینه کارهای عام‌المنفعه برای استان، اتاق بازرگانی در آینده‌ای نزدیک ساختمانی برای بخش تشکل‌های اقتصادی خریداری کرده و ۱۰ مدرسه خواهد ساخت و به نام بازرگانان استان به مردم هرمزگان هدیه خواهد کرد.

صفا اظهار کرد: استاندار جدید دردآشنای تولید است و با تجربه خود می‌تواند استان را به رونق اقتصادی برساند. استان هرمزگان در درآمدزایی پنجمین استان کشور است اما در زمینه محرومیت نیز در رتبه سوم قرار دارد. امیدوارم این آمار با حضور آقای دوستی، تغییر فاحشی داشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *