اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرید

یک فوق تخصص عفونی کودکان گفت: متاسفانه سوش های جدید کرونا کودکان را بیشتر مورد هدف قرار داده است و منجر به بروز عوارض و مرگ در کودکان شده است.

بازخبر/  دکتر رحمتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب و هشدار در خصوص شیوع کرونا در کودکان و عوارض و مرگ و میر در آن‌ها تاکید کرد که لازم است خانواده ها، واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: پزشکان متخصصی که در ستاد علمی کرونا وجود دارند، سعی کرده اند برای کودکان از واکسن هایی استفاده کنند که بیشترین فایده همراه با کمترین عوارض را دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو واکسن مورد استفاده برای کودکان واکسن پاستو کووک و واکسن سینوفارم است که خوشبختانه در کودکان کمترین عارضه را دارد و در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفته و در حال انجام این واکسیناسیون هستند.

فوق تخصص عفونی کودکان تصریح کرد: گزارش‌ها و مستندات جهانی هم مؤید این انتخاب درست است، خانواده ها پروسه واکسیناسیون کودکان را جدی گرفته و در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو واکسنی که جهت واکسیناسیون کودکان تایید شده اند، فاقد ویروس زنده هستند که این شانس بیشترین استفاده و کمترین ضرر را در کودکان دارد؛ لذا در افرادی که نقص سیستم ایمنی هم دارند می توان از این واکسن ها استفاده کرد.

رحمتی در پایان عنوان کرد: تنها زمانی می توانیم به خروج از این پاندمی و برگشت به روال عادی زندگی امیدوار باشیم که ایمنی جمعی ایجاد شود و کودکان هم  در کنار سایر اعضا خانواده ایمن شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *