ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تزریق واکسن کرونا پاستوکووک در بندرعباس آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن کرونا پاستوکووک، یکی از موثرترین واکسن های کرونا در دنیا و محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا است.

بازخبر/دکتر محمود حسین پور ظهر امروز (۲۱ مهرماه) با بیان اینکه این واکسن، برای گروه کودکان در سنین ۳ تا ۱۸ سال و هم چنین بزرگسالان ۱۸ سال به بالا مناسب است افزود:  این محصول دارای دز یادآور ( دوز سوم) بوده که برای مقابله با جهش دلتا بسیار موثر است تا حدی که قدرت پیشگیری از بیماری و بستری شدن در این واکسن، با تزریق سومین دز، ۹۱/۶ درصد است.

وی اظهار کرد: تزریق اولین محموله از واکسن پاستوکووک ۲۰ مهر ماه، در بندرعباس آغاز شد و مطابق با گروه های سنی نوبت داده شده،  افراد در سنین  ۱۲ سال به بالا، این واکسن را دریافت کرده اند.

حسین پور با اشاره به اینکه سامانه SALAMAT.GOV.IR برای نوبت دهی واکسن افراد ۱۲ سال به بالا هم چنان فعال است، گفت: مطابق اطلاعیه جدید مهلت دریافت اولین نوبت واکسن در افراد بالای ۱۲ سال تا ۲۵ مهرماه تمدید شده است لذا با توجه به اهمیت و لزوم واکسیناسیون از افراد واجد شرایط و خانواده ها درخواست می شود که در مهلت باقی ماننده جهت ثبت نام و تزریق واکسن اقدام کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *