اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در قشم

ایسنا/هرمزگان اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور با حضور در بندرشهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید و به منظور بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در جزیره قشم عازم این جزیره شدند.

 بازخبر/ منصور عیسی‌وند، رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور صبح امروز (۱۱ مهرماه) در حاشیه بازدید از بندرشهید رجایی اظهار کرد: یکی ازوظایف این کارگروه بررسی مشکلات و ساماندهی پایانه‌های مرزی اعم از زمینی، دریایی و فرودگاه‌های دارای مرز هوایی است تا بتوان در راستای برطرف کردن موانع و تسهیل در توسعه تجارت اقدام کند.

وی ادامه داد: در سفر دو روزه اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور علاوه بر بازدید از بنادر استان، از زیرساخت‌های پالایشگاه و اسکله نفتی حرا قشم نیز بازدید خواهند کرد.

رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور از دیگر اهداف این سفر دو روزه را بررسی درخواست وزارت نفت مبنی بر گشایش مرز جدید دریایی در قشم دانست و عنوان کرد: در کارگروه، طرح توجیهی مطرح و مباحث مختلف آن توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفته است که بعد از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نیز پایش مشکلات موجود در نشست مشترک در خصوص اعطای یا عدم عدم گشایش مرز تصمیم‌گیری خواهد شد.

احمد پویافر، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک و اینکه این استان بیش‌ترین مرز ساحلی را در اختیار دارد، گفت: هرمزگان از ۱۵ مرز مجاز برخودار است که یکی از اهداف سفر این کارگروه نیز بررسی وضعیت مرزهای دریایی و خشکی این استان در بنادر و جزایر است.

به استناد ماده ۱۰۳ قانون امورگمرکی، نمایندگانی متشکل از سازمان‌های وزارت کشور، وزارت اطلاعات، گمرکات، نیروی انتظامی، وزارت صمت و برنامه و بودجه اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور را تشکیل می‌دهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *