چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
معاون فنی مرکز بهداشت استان هرمزگان:

منعی برای تزریق واکسن کرونا به افراد مبتلا به سرطان وجود ندارد

ایسنا/هرمزگان معاون فنی مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: گروه های پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند و باید مراقب سلامتی خود باشند.

بازخبردکتر فریده فخار در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اولویت انجام واکسیناسیون بیماران پرخطر، افزود: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا افراد پرخطر ضمن تزریق واکسن باید حتما دستورالعمل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت واکسیناسیون کرونا با اولویت بیماران پر خطر شامل گروه های سنی بالای ۸۰ سال و به ترتیب افراد دارای بیماری های زمینه ای آغاز و در نهایت با تزریق واکسن به سایر گروهای سنی پایین تر ادامه یافت.

فخار با اشاره به اینکه انتظار می رود با توجه به افزایش ورود واکسن به کشور، گروههای سنی پایین تر که تا کنون استقبال کمتری داشتند در این امر مهم مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری های زمینه ای شامل بیماری های (قلبی و عروقی، نارسایی قلبی، کاردیومیوپاتی، گروه بدخیمی ها (سرطان ها) که موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می شوند، نارسایی های مزمن کلیوی و بیماران مزمن ریوی COPD، بیشتر در معرض خطر هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اظهار کرد: افراد چاق، افراد با کم خونی (سیکل سل)، بیماران پیوندی، افراد دارای دیابت نوع ۲، افرادی که سکته مغزی داشته اند، افراد سیگاری و همچنین زنان باردار نیز بعنوان افراد با ریسک بالا محسوب می شوند که حتما باید در اولویت دریافت واکسن باشند.

فخار با اشاره به تزریق واکسن در بیماران سرطانی که در حال درمان هستند، عنوان کرد: هیچ منعی برای تزریق واکسن در افرادی که مبتلا به سرطان هستند و شیمی درمانی می شوند وجود ندارد لذا انجام واکسیناسیون برای این افراد با مشاوره از پزشک و یک هفته بعد از توقف شیمی درمانی صورت گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: واکسن برای کنترل و مهار بیماری کرونا بسیار کمک کننده است و می تواند از مرگ و میر بالا در جامعه جلو گیری کند. هم اکنون با تزریق واکسن در کشور شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر در کشور هستیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *