اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد

آمادگی تأمین ناوگان سرویس مدارس/بکارگیری رانندگان سرویس واکسینه شده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آمادگی تاکسیرانی های شهری و شهرداری ها برای تامین ناوگان لازم سرویس مدارس خبر داد و گفت: منتظر درخواست آموزش و پرورش و اعلام برنامه اجرایی و همچنین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

 بازخبر/ مرتضی ضامنی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند ایجاد آمادگی برای تأمین ناوگان مورد نیاز سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: فراخوان و ثبت نام شرکت‌های حمل و نقل درون شهری دانش آموزی بر بستر سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و به پایان رسیده است. به این ترتیب بر اساس وظیفه ای که ما در بخش شهری برعهده داریم در حال حاضر شناسایی شرکت ها انجام شده است.

وی افزود: در ادامه فرایند تامین ناوگان سرویس مدارس، مرحله تعیین صلاحیت رانندگان در حال انجام است و آمادگی ارائه خدمات بر اساس وظیفه ای که داریم فراهم شده است؛ اما منتظر برنامه هایی هستیم که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش اعلام می شود. بی تردید لازم است برنامه های اجرایی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود تا امکان ساماندهی فراهم شود که در این راستا مقدمات کار فراهم و ناوگان تأمین و آماده اجرا هستیم.

ضامنی درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم برای ثبت نام رانندگان سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید توسط شهرداری ها انجام شده است و این افراد در گروه حمل و نقل عمومی قرار دارند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت رانندگان سرویس مدارس نیز برای تزریق واکسن کرونا در اولویت قرار گرفته اند. در بحث سرویس مدارس آن بخش که تاکسی بودند واکسیناسیون انجام شده و بخشی که شخصی هستند باید ابتدا شناسایی می شدند که این کار انجام شده و فرایند واکسیناسیون آنها در حال انجام است. برای رانندگان سرویس حتما از افرادی که واکسینه شده اند استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای ماده ۵ دستورالعمل اجرایی، آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولی، استفاده والدین و همچنین امکان پایش برخط اطلاعات، در سال ۱۳۹۷ در کارگروه ماده ۱۹ تصویب و توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و به تبع آن اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» ایجاد شد. براساس مصوبات و دستورالعمل‌های حمل ونقل دانش آموزی تنها سامانه مجاز برای ثبت نام از دانش آموزان و رانندگان، سامانه سپند به نشانی WWW.IRTUSEPAND.IR  است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *