اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

گزارش ایسنا از روند واکسیناسیون دانشگاه ها تا وضعیت برگزاری کلاس ها در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان یکی از عواملی که در سال های اخیر منجر به تغییر سبک آموزشی دانشجویان از حضوری به مجازی شده، شیوع کرونا است. دستیابی دانشجویان به یادگیری و علم آموزی در کلاس های مجازی با چالش های بسیاری روبرو است.

بازخبر/هرچند امکانات تعاملی اینترنت و گسترش محیط یادگیری در آموزش های مجازی منجر به راحت تر شدن تحصیل و یادگیری دانشجویان شده است، اما به نظر می رسد دانشجویانی بیشتر به موفقیت در آموزش های مجازی دست خواهند یافت که توانایی هماهنگ شدن راحت تری با شرایط دارند و همچنین دارای امکانات اولیه مناسبی باشند، حال باسرعت گرفتن روند واکسیناسیون دانشجویان، در ترم های پیش رو کلاس های درسی به سوی برگزاری حضوری خواهند رفت. برای یافتن پاسخ این سوال که واکسیناسیون دانشگاهیان در چه مرحله ای قرار دارد و کلاس ها در ترم پیش رو به چه صورت برگزار خواهندشد به گفت و گو با روسای دانشگاه ها پرداختیم.

احتمال واکسیناسیون کامل دانشجویان دانشگاه هرمزگان تا سه ماه آینده

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه هرمزگان طبق اعلام به صورت متمرکز در حال انجام است.

علی اکبرشیخی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: تعدادی از اساتید دریافت کننده واکسن سینوفارم دوز دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده اند، اساتید دریافت کننده واکسن آسترازنکا عموما دوز اول را دریافت و با توجه به فاصله بیشتر بین دوز اول و دوم منتظر رسیدن زمان مورد نظر جهت تزریق واکسن هستند.

وی با بیان این که به طور کلی می توان گفت واکسیناسیون روند خوبی دارد، افزود: در خصوص واکسینه شدن نیروهای شرکتی و عمرانی که در حال انجام کار در دانشگاه هرمزگان هستند، باید هماهنگی هایی صورت گیرد.

شیخی با اشاره به اینکه این موضوع خوشبختانه شروع شده است، ادامه داد: دانشجویان با ثبت نام در سامانه ثبت نام خود را انجام می دهند و در نوبت خود جهت دریافت واکسن به محل مورد نظر مراجعه می کنند.

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان کرد: به عقیده بنده اگر روند واکسیناسیون تغییر نکند می توان گفت تا سه ماه آینده تمامی دانشجویان موفق به دریافت واکسن خواهند شد، هرچند تاریخ و زمان دقیق باید توسط  ستاد ملی کرونا اعلام شود.

وی در خصوص برگزاری کلاس های ترم پیش رو به صورت مجازی یا حضوری عنوان کرد: در حال حاضر تصمیم بر این است که در مقطع کارشناسی و همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری غیر از کلاس های کارگاهی و آزمایشگاهی که به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی باید برگزار شوند، سایر کلاس ها به صورت مجازی خواهند بود.

شیخی همچنین در خصوص خوابگاه های این دانشگاه افزود: برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری که برای شرکت در کلاس های کارگاهی و آزمایشگاهی دارند، خوابگاه های ما آماده پذیرش دانشجویان به شکل هر دانشجو در یک اتاق هستند.

وی در پایان گفت: درخصوص امتحانات پایان ترم این دانشگاه تصمیم قطعی گرفته نشده است، اما به نظر می رسد برگزاری امتحانات به شکل ترکیبی حضوری و مجازی نیز امکان پذیر است.

اتمام واکسیناسیون اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد هرمزگان تا پایان آبان

رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان گفت: ۹۹ درصد از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد هرمزگان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

احسان کامرانی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد استان آغاز شده و انتظار می رود واکسیناسیون اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های آزاد استان هرمزگان تا پایان آبان سال جاری به اتمام برسد.

وی در خصوص بازگشایی دانشگاه های آزاد و تشکیل کلاس ها به صورت حضوری، افزود: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده ترم تحصیلی پیش رو همچنان به صورت مجازی خواهد بود مگر در خصوص واحدهای کارگاهی و ازمایشگاهی که در صورت صلاحدید با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

کامرانی همچنین در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایانی ترم پیش رو، به صورت مجازی یا حضوری بیان کرد: در حال حاضر در خصوص امتحانات پایان ترم تصمیمی اتخاذ نشده است، به محض تصمیم گیری همچون ترم های گذشته به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان در خصوص روند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید، ادامه داد: ثبت نام با کنکور به اتمام رسیده و ثبت نام بدون کنکور در محل، در جریان بوده و در حال انجام است.

وی در پایان گفت: در این بازه زمانی نمی توان به طور دقیق افزایش درصد ثبت نامی ها را در مقایسه با سال‌های گذشته اعلام کرد اما حداقل ۲۰ درصد افزایش ثبت نامی ورودی‌های جدید محرز است.

پایان واکسیناسیون اساتید دانشگاه جامع علمی و کاربردی هرمزگان/دانشجویان در حال دریافت

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: مراحل اولیه دریافت واکسن اساتید و کارکنان دانشگاه طی اعلام وزارت علوم و تحقیقات و همچنین وزارت بهداشت صورت گرفته است.

مهدی میرزاده کوهشاهی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: برخی از اساتید و کارکنان که واکسن خاصی را مد نظر داشته اند منتظر رسیدن نوبت دوم دریافت واکسن های خود هستند.

وی ادامه داد: تعداد ٩٠٠ نفراز اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان معرفی و حداقل یک نوبت از واکسن خود را دریافت کرده اند.

میرزاده کوهشاهی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان افزود: زیرساخت های مدنظر آماده و به دانشجویان، ثبت نام جهت دریافت واکسن اطلاع رسانی شده است.

وی با اشاره به این که دانشجویان با سنین بالا پیش از اعلام واکسیناسیون دانشجویی توسط  وزارت بهداشت طبق سال تولد واکسن دریافت کرده بودند، بیان کرد: با سرعت گرفتن روند و انجام واکسیناسیون دانشجویی بخش عمده ای از دانشجویان واکسن های خود را دریافت کرده اند، اما پیش بینی می شود تا حدود یک ماه آینده اگر روند تزریق تغییر نکند، دریافت واکسن به اتمام خواهد رسید.

میرزاده با بیان این که یک چهارم از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان ورودی جدید هستند با توجه به عدم دریافت شماره دانشجویی، درحال حاضر واکسنی دریافت نکرده اند، افزود: در خصوص این دانشجویان پیش بینی می شود تا کمتر از دوماه دیگر واکسیناسیون انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان با بیان این که تامادامی که وضعیت به حالت عادی بازنگردد کلاس ها به صورت مجازی برگزارخواهندشد، عنوان کرد: در خصوص کلاس های عملی در مواردی که شرایط استان مناسب باشد، کلاس ها به شکل نوبت بندی شده برگزار می شوند. اما به طور کلی در خصوص برگزاری کلاس ها تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی در پایان گفت: کارگاه ها از اواخر آبان ماه جاری با رعایت پروتکل ها در صورت فراهم بودن شرایط  به شکل حضوری برگزار می شود، برگزاری این کلاس ها در فضای باز با ظرفیت محدود انجام خواهد شد که از نظر ریسک و خطر ابتلا نگرانی برای دانشجویان و خانواده ها وجود نداشته باشد.

پایان واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تمام اساتید و کارکنان و به طور کلی تمام همکاران ما علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

منوچهر ضیایی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: در دانشگاه فرهنگیان پیش از سایر دانشگاه ها واکسیناسیون همکاران و دانشجویان خود را آغاز کردیم که خوشبختانه طبق اطلاعات و آمارهای به دست آمده تمامی اساتید و همکاران ما واکسن دریافت کرده اند، در خصوص دانشجویان طبق اطلاعات به دست آمده دانشجویان در پایگاه های واکسیناسیون واکسن های خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: با این وجود اگر دانشجویی به هر دلیلی از واکسیناسیون جامانده است با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون به صورت دانشجویی با دریافت پیامک امکان تزریق واکسن را دارد.

ضیایی در پایان گفت: ترم پیش رو بنابر مصوبات وزارت علوم به صورت غیر حضوری خواهد بود و آغاز ترم تحصیلی جدید از ۲۷ شهریور خواهد بود، این تصمیم تا زمانی که نظر وزارت علوم و فناوری تغییر نکند پابرجا خواهد ماند، ضمن این که در خصوص امتحانات پایان ترم در حال حاضر تصمیمی اتخاذ نشده است.

پایان واکسیناسیون اساتید، کارکنان و دانشجویان پردیس بندرعباس دانشگاه امیرکبیر

رئیس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تمامی اساتید و کارکنان پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر علیه ویروس کرونا واکسن دریافت کرده اند.

مصباح سایبانی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: تمامی اساتید و کارکنان پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر علیه ویروس کرونا واکسن دریافت کرده اند.

رئیس پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه تمام دانشجویان نیز واکسن های خود را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: کلاس های درسی ترم پیش رو و امتحانات تماما مجازی خواهد بود.

پایان واکسیناسیون اساتید دانشکده فنی و حرفه ای دختران بندرعباس/دانشجویان در حال دریافت

رئیس دانشکده فنی دختران بندرعباس گفت: طبق اعلام وزارت علوم و تحقیقات سابق تنها واکسیناسیون هیات علمی دانشگاه ها انجام شده بود.

آزاده آریانا در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون بیشتر اساتید غیرهیات علمی نیز موفق به دریافت واکسن شده اند.

وی افزود: همچنین دانشجویان با ثبت نام در سامانه به نوبت در حال دریافت واکسن هستند و اگر در مواردی هرچند کم مشکلاتی برای دانشجویان جهت ثبت نام در سامانه به وجود آمد، از طریق دانشگاه رفع شده است.

آریانا با بیان این که متاسفانه کارکنان دانشگاه تنها به ترتیب رده سنی قادر به دریافت واکسن هستند، ادامه داد: طبق صحبتی که با مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام شد، مقرر شد پیگیری واکسیناسیون کارکنان این دانشکده توسط وی صورت گیرد.

وی با بیان این که ترم پیش رو به صورت مجازی خواهد بود، عنوان کرد: مدت تحصیل در دانشکده فنی و حرفه ای دو ساله است، که با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام کلاس های درسی به صورت مجازی برگزار می شود اگر دانشجویان در کلاس های عملی حضور نیابند از نظر علمی و عملی آن چه را که باید کسب نخواهند کرد.

آریانا افزود: در ترم گذشته، تعداد کمی از کلاس های عملی( کارگاه ها)  را با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت کلاس های ۶ نفره به صورت اختیاری و نه اجباری برای دانشجویانی که در بندرعباس بودند بنا به درخواست اساتید و دانشجویان تشکیل دادیم.

وی در پایان گفت: امتحانات پایانی ترم پیش رو نیز قطعا مجازی است ، اما اگر نیازی به برگزاری کلاس ها به صورت عملی باشد دانشکده این آمادگی را دارد که همچون ترم گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی کلاس های مورد نیاز را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، در نهایت علی رغم اعلام بیشتر دانشگاه ها مبنی بر اتمام واکسیناسیون دانشگاهیان در دو نوبت و برخی دیگر اتمام نوبت اول، همچنان کلاس ها در ترم پیش رو بنابر اعلام ستاد ملی کرونا مجازی است و به نظر می رسد در صورت کنترل شرایط شیوع کرونا اگر قرار بر تغییر روند برگزاری کلاس ها باشد این تغییرات از ترم های آتی اعمال خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *