آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آب خلیج فارس به جمعیت شش هزار نفری رضوان می رسد

ایسنا/هرمزگان در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طرح آبرسانی به رضوان از خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان و یزد آغاز شد.

بازخبر/  امین قصمی صبح امروز (۲۷ شهریورماه) در مراسم کلنگ زنی این پروژه افزود: از زمان بهره برداری پروژه آبشیرینکن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس با دستور و پیگیری استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استفاده حداکثری از این ظرفیت به عنوان یک کلکتور اصلی در مسیر تا مرز استان کرمان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار گرفت.

وی افزود: در راستای استفاده سهم هرمزگان از این ظرفیت، در ابتدا آب شهر خمیر و روستاهای مسیر از این پروژه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه بصورت کامل انجام و مردم این شهر از آب شرب پایدار بهره مند شدند و دومین منطقه بهره مند از این آبشیرین کن، رضوان بود که عملیات آن امروز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، در ادامه دریافت سهم هرمزگان از این ظرفیت، نیاز آبی روستاهای شمال بندرعباس از خط مذکور تامین خواهد شد.همچنین با دستور استاندار هرمزگان طرح تامین آب حاجی آباد در آینده از این خط انجام خواهد شد.

قصمی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: در قدم اول، آب رضوان از خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه تامین خواهد شد. وی ادامه داد، با اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال از ایستگاه شماره ۳ خط انتقال آب خلیج فارس، آب خلیج فارس به رضوان خواهد رسید و در افق طرح نیز شهر فین از این خط بهره مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای خط انتقال، حدود شش هزار نفر از جمعیت رضوان از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد، افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *