ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

داستان یک عکس و عذرخواهی شورای اسلامی شهر بندرعباس

این روزها انتشار تصویری از دیدار یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس با تعدادی از پاکبانان یکی از مناطق شهری و نوع چیدمان قرارگیری و نشستن پاکبانان سبب شد تا موجی از انتقادات نسبت به این موضوع در فضای مجازی شل بگیرد.

بازخبر احمد کناری نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس صبح امروز (۲۴ شهریورماه) افزود: این روزها تصویر منتشر شده از دیدار با پاکبانان شیفت روز منطقه ی یک  ابهاماتی را به دنبال داشته، لذا ضمن درک نگرانی‌های ایجاد شده، بر آن شدم که به جهت روشن سازی ابعاد ماجرا، شرح ماوقع را صادقانه با شما مردم همیشه همراه در میان بگذارم.

وی اظهار کرد: جایگاه والا و حیاتی شغل پاکبانان در حفظ بهداشت و سلامت شهر، بر کسی پوشیده نیست و این حقیر نیز در همین راستا وظیفه‌ی خود دانستم که همزمان با ساعت شروع به کارشان (۴:۳۰صبح) در محلی که هر روزِ جمع شده و از آن جا به محل خدمت خود می‌روند حاضر شده و در دیداری صمیمانه و به دور از تشریفات بازدیدهای مرسوم، ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت، شنوای دغدغه هایشان باشم.

کناری نژاد اضافه کرد: موج انتقادی و نگرانی‌های ایجاد شده در باب نگاه بالا به پایین در این دیدار را به خوبی درک می کنم اما به جهت اطمینان خاطر شهروندان، باید بگویم بر خلاف برخی نقل قول ها، همان طور که در برخی از تصاویر منتشره قابل مشاهده است، در این دیدار صمیمانه این حقیر به عنوان خدمتگزار مردم هیچ امکانات اضافه ای اعم از میز و صندلی در مقایسه با پاکبانان در اختیار نداشتم و قرار گرفتن پاکبانان در  وضعیت نشسته نیز نه به اجبار و حتی خواست این حقیر، بلکه به اختیار خودشان بوده و این صفوف منظم نیز ناشی از نظم و انضباط کاری آن‌هاست، هر چند که در ظاهر امر ممکن است برداشت های دیگری از تصویر شود.

وی ادامه داد: ناگفته پیداست که تصویر منتشر شده تنها نمایشگر بخش کوچکی از ماجرای دیدار و گفتگو با پاکبانان است و نه تنها نمی تواند ملاک و معیار مناسبی برای قضاوت در مورد کل ماجرا باشد بلکه حتی در مورد آن چه به نمایش گذاشته است نیز نمی تواند روایتگر جامع و کاملی باشد و اینجاست که استنباط ناصحیح و تفسیر ناشی از عدم آگاهی و یا پیش زمینه ی ذهنی می تواند موجب دور ماندن دیگر زوایای ماوقع از دید مخاطب شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه این مسئله لزوم توجه بیش از پیش به تفکر، تحقیق و تفحص و کسب اطلاعات لازم از منابع آگاه به منظور رسیدن به دید جامع در مورد موضوعات مختلف را یادآوری می کند، تصریح کرد: این حقیر و کلیه اعضای شورا با تمام وجود قائل به حفظ شان و کرامت  کارگران شهرداری هستیم و قاطعانه معتقد به مبارزه با نگاه تبعیض‌ آمیز می باشیم. دغدغه ها و تلاش های اعضای شورا به درستی گویای این نگاه است. در این جریان ناخواسته و علی‌رغم اهداف این حرکت و دیدار، موجبات آزردگی خاطر یا خدشه‌دار شدن جایگاه ستودنی پاکبانان فراهم آمده است، صمیمانه از این عزیزان و خانواده‌های محترمشان عذرخواهی می کنم.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: متاسفانه تصویری از دیدار یک عضو شورای شهر با پاکبانان عزیزمان در فضای مجازی در حال انتشار است که به دلیل عدم اطلاع رسانی لازم در خصوص واقعیت‌ها، این تصویر حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرده است.

فاطمه جراره  افزود: از زمان شروع بکار شورای ششم که از نیروهای جوان و پر تلاش تشکیل شده است طبق روال معمول، اعضا دائما در حال بازدید و آشنایی با بخش‌های مختلف شهرداری بوده اند که جای تشکر دارد اما در خلال یکی از این بازدیدها، یکی از اعضای شورای شهر در خواست دیدار با پاکبانان شریف شهرداری را داشتند که این دیدار با توجه به شرایط کرونا و حفظ فاصله اجتماعی می بایست در فضای باز صورت می گرفت که در تصویر هم این امر مشهود است اما قطعا این دیدار می توانست به شکل زیباتری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان داشت: اعتقاد دارم املای نانوشته غلط نخواهد داشت، این حجم از دید و بازدیدهای اعضای شورا و فعالیت های در جریان، قطعا خطاهایی را نیز در پی خواهد داشت که بازدید اخیر هم از این امر مستثنی نیست.

جراره در پایان ضمن عذر خواهی از این عزیزان، خانواده‌های محترمشان و مردم شهر بندرعباس افزود:  لازم می دانم ضمن پذیرش خطای انجام شده به نیابت از همه همکارانم در شورای شهر بندرعباس از محضر شهروندان بندرعباسی و یکایک پاکبانان شریف و زحمتکش عذرخواهی نموده و در خواست دارم با جلوگیری از انتشار این تصویر بهانه ای به دست شبکه های معاند و ضد نظام ندهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *