آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ملی پوش پاراکانو کشورمان:

قایق تمرینم ۹ کیلو سنگین تر از قایق پاراالمپیک بود/برخی ورزشکاران از چراغ جادو بیرون آمده بودند

ایسنا/هرمزگان ملی پوش پاراکانو کشورمان گفت: قول می دهم که مدال مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۲ را در رشته قایقرانی را بر گردن اسلام جاهدی خواهید دید و به همگان ثابت می کنم که مسابقات توکیو تجربه خوبی برای حرکت رو به جلو در آینده بود.

بازخبرایسنا/هرمزگان ملی پوش پاراکانو کشورمان گفت: قول می دهم که مدال مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۲ را در رشته قایقرانی را بر گردن اسلام جاهدی خواهید دید و به همگان ثابت می کنم که مسابقات توکیو تجربه خوبی برای حرکت رو به جلو در آینده بود.

اسلام جاهدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکردش در مسابقات پاراالمپیک توکیو، افزود: مسابقات المپیک و پاراالمپیک تفاوت زیادی با مسابقات جهانی و آسیایی دارد و تا کسی در آن حضور نیابد، نمیتواند این تفاوت ها را احساس و درک کند.

وی با بیان اینکه تمامی کشورها برای ثانیه به ثانیه مسابقات خود برنامه ریزی کرده و با تمامی قوا راهی مسابقات شده بودند، خاطرنشان کرد: از اینکه توانستم جواز حضور در این مسابقات را کسب کنم به خودم می بالم، در آوردگاهی حاضر شدم که شاید آرزوی هر ورزشکاری است و توانستم تجربیات ارزنده ای را بدست بیاورم که در ادامه دنیای حرفه ای ورزشی ام به کمک خواهد آمد.

جاهدی با اشاره به اینکه به هیچ وجه سختی و شرایط مسابقات پاراالمپیک قابل توصیف نیست، اضافه کرد: ورزشکارانی که در مسابقات حاضر بودند عمدتأ همان هایی بودند که در رقابت های جهانی با آن ها رقابت کرده بودم اما با عملکردی متفاوت به مسابقات آمده بودند و مشخص بود که برای این مسابقات از قبل تا زمان مسابقه با برنامه ریزی حضور پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: با تلاش و سختی فراوان توانستم خود را مهیای حضور در مسابقات توکیو کنم اما در مقابل علم روز ورزش دنیا و امکانات کشورهای دیگر مغلوب شدم.

ملی پوش پاراکانو کشورمان با اشاره به اینکه برخی ورزشکاران انگار از چراغ جادو بیرون آمده بودند، عنوان کرد: دمای روزهای تمرینی در توکیو بین ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بود و رطوبت به بالای ۷۵ درصد رسیده بود که این موضوع برای اسلام جهادی که در بندرعباس زندگی می کند، عالی و قابل قبول بود و حتی سایر ورزشکاران را به مکافات انداخته بود و به نوعی ترس در دل رقبا بوجود آمده بود.

جاهدی ادامه داد: اما با بدشانسی ام در روز مسابقه هوا بارانی و دما به ۱۹ درجه سانتی گراد رسید و باد و باران همه چیز دست به دست هم داد تا شرایط جوی هم به سودم نباشد و نتوانتم عملکرد رضایت بخشی از خود به نمایش بگذارم.

وی با بیان اینکه در دور مقدماتی چون نفر اول به مرحله نهایی راه پیدا می کرد، می دانستم که ورزشکار پرتغالی شانس نخست است اما در مرحله نیمه نهایی شرایط متفاوت بود و روی کاغذ شانس اول و دوم بودم اما به واقع به برنامه ریزی عالی و مناسب سایر کشورها باختم.

ملی پوش پاراکانو کشورمان با اشاره به اینکه به خود و عملکردم ایمان داشتم، اضافه کرد: اما شرایط مسابقه جور دیگری رقم خورد و حریفانی که کسی هیچ شانسی برایشان قائل نبود، توانستند شگفتی ساز باشند و نشان داد که ورزش حرفه ای یعنی برنامه ریزی و امکانات!

وی با بیان اینکه بنده کمتر از دو سال است که با قایق حرفه ای پاراکانو در حال تمرین هستم، اظهار کرد: هیچوقت بازنده نبوده و نیستم و برای بازنده شدن راهی مسابقات نشدم.

جاهدی با اشاره به اینکه قایقی که با آن تمرین می کنم به دلیل برخی شرایط در سه قسمت وارد کشور شد و ۹ کیلو سنگین تر از قایق روز مسابقه توکیو بود، تصریح کرد: هدف گذاری ام از پیش از مسابقات برای حضور در مرحله نهایی بود.

وی با بیان اینکه نمی توان تجهیزات در اختیارمان را با کشورهای دیگر مقایسه کرد و حتی برنامه ریزی، گفتار و رفتار آن ها هم در مسابقات با کشورمان متفاوت است، افزود: در تمرینات و مسابقه ورزشکار سایر کشورها فقط تمرین و مسابقه می دهد و سایر نفرات کادرفنی قایق را حمل، حوله بر دوش و اقدامات فنی و ماساژ را انجام می دهند اما بنده خودم قایق را حمل، جابجا می کردم و تا دو ساعت بعد از تمرین و مسابقه در حال تمیزکردن و جابجایی قایق بودم در حالی که سایر ورزشکاران در اتاق خود مشغول استرحات و ریکاوری بودند.

ملی پوش پاراکانو کشورمان با اشاره به اینکه تا ۹ ساعت بعد از مسابقات توکیو چیزی نخوردم، خاطرنشان کرد: در محضر هوطنانم قول می دهد که مدال مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۲ را در رشته قایقرانی به اسم اسلام جاهدی بزنند و به همگان ثابت می کنم که مسابقات توکیو تجربه خوبی برای حرکت رو به جلو در آینده بود.

جاهدی در پایان با بیان اینکه با دست خالی ورزش کردن سخت است، اضافه کرد: غیرت و عشق به میهن در اسلام جاهدی باعث می شود با برنامه ریزی بهتر به فکر کسب مدال در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۲ باشم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *