چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

تکلیف تیمداری شهرداری بندرعباس مشخص شد؛ رأی آری به فوتبال چمنی و ساحلی و انتقال امتیاز بسکتبال!

ایسنا/هرمزگان با تصمیم اعضا شورای اسلامی شهر بندرعباس مبنی بر واگذاری امتیاز دو تیم فوتبال و بسکتبال به باشگاههای دیگر و با رای قاطع در صحن شورا، تیم فوتبال شهرداری همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد اما تیم بسکتبال به شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان واگذار خواهد شد.

 بازخبر/ ظهر امروز در حالی هفتمین جلسه شورای شهر بندرعباس برگزار شد که یکی از دستورات مهم این جلسه تصمیم گیری در مورد فعالیت تیم های بسکتبال و فوتبال شهرداری بود که در نهایت و با رای اعضا شورا، بسکتبال رفت و فوتبال ماندگار شد.

عبدالحسین ارجمند، سرپرست شهرداری بندرعباس  ظهر امروز (۱۶ شهریورماه) در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: یکی از مباحث مطرح شده انتقال امتیاز تیم های شهرداری بندرعباس به صنایع هرمزگان بود و مبحث دوم تداوم تیمداری با اصلاح ساختار و تقویت زیرساخت ها بود.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت زمانی پیشرو منطقی به نظر می آید که تیمداری با اصلاح ساختارها تداوم یابد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم صنایع و بنگاه های اقتصادی همکاری لازم را با شهرداری بندرعباس انجام دهند.

ارجمند با اشاره به اینکه عوامل تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس خود داوطلب انتقال امتیاز به شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان بودند، اضافه کرد: با این موضوع موافقت شد تا بتوانیم شرایط مناسب تری در اختیار تیم بسکتبال قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تیم های ورزشی شهرداری بندرعباس سرمایه اجتماعی شهرداری هستند، خاطرنشان کرد: با ایجاد شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان این انگیززه به وجود آمده تا ورزش استان با قدرت بیشتری وارد میدان شود.

فاطمه جراره با بیان اینکه با حمایت استاندار هرمزگان به طور حتم در فصل جاری شاهد تحول در تیمداری حرفه ای ورزش هرمزگان خواهیم بود، تصریح کرد: باید ساز و کار درستی از سوی شهرداری بندرعباس برای باشگاهداری و تیمداری نیز انجام شود.

در این جلسه رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس با اعلام اینکه بنا به دستور شهردار و شورای عالی ورزش شهرداری بندرعباس، باید امتیاز دو تیم فوتبال و بسکتبال را واگذار می‌کردیم، افزود: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح و با نظر اعضا کمیسیون با انتقال امتیاز تیم فوتبال مخالفت و انتقال تیم بسکتبال به باشگاه صنایع پشتیبان  موافقت شد.

حسن سالاری ایجاد شور و نشاط بی‌سابقه در جوانان شهر، ایجاد برند فوتبال استان در سطح کشور و زمینه ساز  حضور جوانان استان در لیگ‌های بالاتر را از مهمترین عوامل حضور تیم شهرداری از زمان شکل گیری تاکنون برشمرد و گفت: اکنون نیز نمی شود بدون در نظر گرفتن همه شرایط خوبی که این تیم در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی طی این سال‌ها ایجاد کرده است چشم خود را ببندیم و ساده ترین راه یعنی با حذف آن موافقت کنیم.

وی بیان کرد: هیچ گونه درخواست کتبی از سوی باشگاه صنایع پشتیبان و فولاد هرمزگان به شورای شهر برای انتقال امتیاز این تیم دریافت نکردیم و تنها به صورت شفاهی درخواست‌های ارائه شد که نمی توانستیم با چنین درخواست‌های موافقت کنیم.

وی ادامه داد: فولاد هرمزگان طی درخواست شفاهی خواستار امتیاز این تیم بود اما حاضر به انجام هیچ گونه تعهدی در قبال انتقال این امتیاز نبود که ما هم نمی توانستیم این سرمایه بزرگ شهر بندرعباس را بدون ایجاد هیچگونه تعهدی واگذار کنیم هرچند در صورت پذیرفتن تعهدات لازم باز هم شخصاً مخالف انتقال این امتیاز به فولاد هرمزگان بودم.

 رییس کمیسیون فرهنگی شورا انتقال امتیاز تیم بسکتبال به باشگاه صنایع پشتیبان را با موافقت اعضا کمیسیون، رضایت هیات بسکتبال و سرمربی این تیم ذکر و یادآور شد: برای مدیریت کردن بهتر تیم فوتبال و همچنین کمتر کردن دغدغه تیم ‌بسکتبال، با این انتقال موافقت کردیم.

سالاری با تاکید بر اینکه باید به دنبال اصلاح ساختار تیمداری فوتبال شهرداری باشیم نه حذف آن، تصریح کرد: هرچند مشکلاتی طی سال‌های گذشته در شیوه تیمداری وجود داشته است اما با نظر کارشناسان و علاقه‌مندان، نقاط ضعف را برطرف و با اصلاح ساختار و مدیریت بهتر با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

 وی خاطر نشان کرد: باید به دنبال تقویت این تیم و فراهم کردن شرایطی باشیم که بتواند بدون دغدغه و به منظور صعود به لیگ های بالاتر به فعالیت خود ادامه دهد و امیدواریم با برنامه‌ریزی درستی که انجام خواهیم داد این تیم بتواند در این فصل راهی لیگ دسته اول شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه همه می دانیم که تیمداری شهردای بندرعباس موفق نبوده است، اظهار کرد: از جریمه های دلاری تا عدم پرداخت جریمه ها سبب ضرر و زیان شهردای بندرعباس شد.

اسماعیل بواشه با اشاره به اینکه بحث ورود مربیان خارجی و حضور برخی افراد دلال و فراری سبب ایجاد حواشی فراوانی شد، تصریح کرد: جای کار بسیار بیشتری در تیم فوتبال شهرداری بندرعباس وجود دارد و با وجود اینکه خودم از خانواده فوتبال هستم اما با این شیوه تیمداری مخالف هستم.

وی ادامه داد: آثار و نتایج مثبتی هم وجود داشته اما محدود بوده و می توانست نتایج بهتری داشته باشد گرچه در بحث توسعه ورزش محلات و توسعه زمین های ورزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بواشه با بیان اینکه همچنان مربیان فوتبال پایه شهرداری بندرعباس بابت قراردادهای خود طلبکار هستند، خاطرنشان کرد: مشکلات به جایی رسید که تمامی انرژی و وقت مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس صرف تیم فوتبال شده و نمی تواند وقتی برای توسعه و برنامه ریزی فرهنگی بپردازد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه در مصوبه بودجه سالیانه شهرداری بندرعباس از توسعه ورزش همگانی صحبت شده اما بحثی از ورزش حرفه ای نیامده است، اظهار کرد: ای کاش در بحث توسعه زیرساخت ها و فوتبال پایه هزینه می کردیم تا امروز شاکله تیم شهرداری بندرعباس را بومی تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه در جلسه ای با شهردار سابق بندرعباس قرار بر بکارگیری از نیروهای بومی ۷۰ درصدی در بین بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس بود که عملی نشد، اضافه کرد: اگر دغدغه ای در بین اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بود، برداشته شدن هزینه از روی دوش شهرداری و تحقق آن از سوی صنایع استان هرمزگان بود و از طرفی هزینه تیمداری حرفه ای شهردای بندرعباس صرف ورزش همگانی و توسعه زیرساحت های ورزشی در محلات می شد.

بواشه با اشاره به اینکه در فضای مجازی برخی افراد منفعت طلب و سودجو جریان را به گونه ای جلوه می دهند که اعضای شورای اسلامی مخالف ورزش هستند، بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر با ورزش موافق هستند و کسی مشکلی در این خصوص ندارد و امیدوارم در این یکسال فرصت بتوانیم ساختار مناسبی در فوتبال شهردای بندرعباس ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، با رای گیری در صحن شورای شهر این تصمیم اتخاذ شد تا از این پس تیم بسکتبال شهرداری به شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان  واگذار و تیم فوتبال همچنان به فعالیت خود با نام شهرداری بندرعباس ادامه دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *