ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رییس انستیتو پاستور ایران خبر داد

مجوز مصرف اضطراری «سوبرانا۲» برای کودکان در کوبا / تکلیف خبرنگارانی که واکسن اشتباه زدند

رئیس انستیتو پاستور ایران از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن «سوبرانا۲» در کوبا برای کودکان خبر داد.

 بازخبر/ دکتر علیرضا بیگلری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در هفته جاری، رگولاتور کوبا به سوبرانا۲ برای کودکان در سن ۲ تا ۱۸ سال هم مجوز مصرف اضطراری داده است، گفت: این واکسن، همان واکسنی است که در ایران با نام پاستووکوک تولید و عرضه می‌شود. مجوز استفاده اضطراری بر اساس نتایج انجام کارآزمایی بالینی در این گروه سنی داده شده است.

امکان تزریق “سوبرانا ۲” به کودکان ایرانی در صورت تایید سازمان غذا و دارو

وی گفت: این واکسن در کودکان ۲ دوزه خواهد بود. در صورت تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کشورمان، امکان استفاده از این واکسن در کودکان کشور ما نیز فراهم خواهد شد. 

انتشار تحلیل نتایج مطالعات ایران؛ بزودی

وی افزود: نتایج مطالعه کوبا در افراد بالای ۱۸ سال، اثربخشی ۶۵ درصد را در رژیم ۲ دوزه و ۹۲ درصد را در رژیم ۳ دوزه نشان داده بود و نتایج گزارش آنالیز میانی مطالعه در ایران هم به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

تزریق دوز یادآور برای دریافت کنندگان واکسن پاستوکووک

بیگلری تاکید کرد: با توجه به پیک جدید اپیدمی در کشور که در آن واریانت دلتا، واریانت غالب بود، با توجه به تایید سازمان غذا و دارو، مقرر شد که دریافت‌ کنندگان ۲ دوز واکسن پاستوکووک (سوبرانا۲) در کشور (اعم از افراد شرکت کننده در مطالعه کارآزمایی بالینی و افرادی که این واکسن را در واکسیناسیون عمومی دریافت کرده بودند) دوز یادآور نیز تزریق شود و از این رو طبق برنامه، ۲ دوز واکسن پاستوکووک و یک دوز واکسن سوبراناپلاس به افراد تزریق می‌شود. همانگونه که مستحضرید امروزه در مورد سایر واکسن‌ها نیز موضوع استفاده از نوبت سوم واکسن مطرح است؛ ولی این مهم، در طراحی واکسن فعلی مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از همان ابتدا دیده شده بود. 

وی در ادامه اظهار کرد: انستیتو پاستور ایران تولید کننده واکسن در کشور است و واکسن‌های تولیدی را برای توزیع و تزریق در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد. بدیهی است برنامه ریزی برای توزیع و تزریق واکسن با مجموعه وزارت بهداشت است.

تزریق دوز سوم پاستوکووک به گروهی از خبرنگاران در موعد مقرر

رییس انستیتو پاستور گفت: در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر تزریق واکسن سوبرانا پلاس در نوبت دوم به عده‌ای از خبرنگاران توسط یکی از مراکز واکسیناسیون در شهر تهران نیز با توجه برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، تزریق دوز سوم نیز توسط وزارت بهداشت در موعد مقرر برای این دسته از افراد صورت خواهد گرفت و با توجه به بررسی شواهد موجود، نگرانی خاصی در این رابطه مطرح نیست.

اثربخشی سوبراناپلاس در ایجاد مصونیت در بهبودیافتگان کرونا

رئیس انستیتو پاستور در پایان یادآور شد: با توجه به مطالعه کارآیی این واکسن در رده‌های سنی ۲ تا ۸۰ سال و نیز اثبات اثربخشی تک دوز یادآور آن در ایجاد مصونیت مطلوب در بیماران بهبود یافته قبلی، امیدواریم به زودی با کسب مجوزهای لازم در کنار توسعه خطوط تولید، امکان تامین مقادیر بیشتری از این واکسن برای گروه زیادی از اقشار جامعه فراهم شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *