آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ایجاد زحمت و هزینه اضافی بر مردم ممنوع!

ایسنا/هرمزگان دادستان مرکز استان هرمزگان از ابلاغ بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر الزامی نبودن ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

بازخبر/   مجتبی قهرمانی صبح امروز (۱۵ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این بخشنامه به فرماندهی انتظامی هرمزگان و کلیه دفاتر اسناد رسمی استان ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بخشنامه روز گذشته‌ دادستان کل کشور در خصوص الزامی نبودن ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی و همچنین؛  دادنامه صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت ادارای ؛ در راستای دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و به منظور پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و همچنین انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی ، برگ سبز خودر و (شناسنامه مالکیت) صادره از شرکت های تولیدی و پلیس به عنوان سند مالکیت تلقی شده و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست، مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: مقتضی است دقیقاً وفق مفاد بخشنامه و مقررات ، نسبت به خدمت رسانی مطلوب به کلیه مراجعین ، اقدام و از هرگونه رفتاری که موجب زحمت و هزینه برای مردم شود، به جد خودداری شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: در صورت مشاهده یا گزارش هر نوع اقدامی خلاف موازین مذکور ، مستنکفین با اعلام جرم و تشکیل پرونده کیفری ، از سوی این دادستانی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *