ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تولید برق مطمئن و پایدار در نیروگاه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان در شرایطی که نیروگاه های آبی کشور به دلیل کمبود بارش ها در سال گذشته وهمچنین سال جاری با کمبود تولید برق روبرو هستند از نیروگاه برق بندرعباس خبر می رسد که این نیروگاه با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار دارد.

بازخبر حسین سلیمی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس به عنوان بزرگترین نیروگاه برق جنوب شرق کشور، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و با توجه به نیاز کشور ،تقاضای مصرف بالای برق در زمان پیک بار تابستان ،خوشبختانه چهار واحد بخار و دو واحد گازی با ظرفیت کامل در مدارتولید برق قرار دارند.

وی افزود :براساس اهداف از پیش تعیین شده و برای افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی تا محدوده توان نامی و همچنین افزایش راندمان و کاهش آلاینده های زیست محیطی تعمیرات اساسی واحد دو بخار، تمامی فرآیند این پروژه زیر نظر کارشناسان، متخصصین و نیروهای پرتلاش و توانمند نیروگاه بندرعباس صورت گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان کرد: با پایان یافتن  تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه و با بکارگیری این واحد ظرفیت تولید برق به ۲۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز به دست کارکنان متخصص داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در عرصه تعمیرات و نگهداری واحدها به منظور تداوم تولید دانست و اظهار کرد: نیروگاه بندرعباس نیروگاهی با قدمتی ۴۱ ساله است که این موضوع باعث شده تا صاحب نیروهای انسانی توانمند، با تجربه و تخصص‌های ارزشمندی شود که با تکیه بر همت و تلاش کارکنان شاهد رفع محدودیت‌ها و بهبود روند تولید برق این واحدها در نیروگاه باشیم.

سلیمی تصریح کرد: به منظور صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی در سال های گذشته، بازسازی بیش از ۱۱۰۰ قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان این نیروگاه انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: تداوم تولید و کاهش هزینه‌ها از جمله پارامترهای اصلی در بهره‌وری از نیروگاه‌های تولید برق هستند و کارکرد بیشتر قطعات نیروگاهی تحت شرایط سخت کاری از قبیل درجه حرارت و فشار کاری بالای سیال باعث آسیب‌دیدگی و استهلاک بالای این قطعات می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ادامه داد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.

این مقام مسول یادآور شد: در این زمینه صرفه جویی های بسیار زیادی شده است و قطعات ساخته شده  برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان و نیروگاه بندرعباس به شمار می رود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، از ساخت و بازسازی ۶۰۰ قطعه نیروگاهی توسط متخصصان بومی این مجموعه بزرگ صنعتی در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سلیمی تعداد قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه بندرعباس  را ۶۰۰ قطعه ذکر کرد و افزود: با تکیه بر تجربه و توانمندی کارکنان کارگاه ساخت این نیروگاه در بخش ساخت تعداد ۶۰۰ قطعه از جمله  دو قطعه بزرگ و سنگین باترفلای ولو ۶۰ اینچ و دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک نیروگاه مورد ساخت و بازسازی قرار گرفته است.

نوی ادامه داد: یروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان گفت: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور  و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *