اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

امروز تولید واکسن کرونا کاری تجاری نیست، بلکه حرکتی راهبردی است

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز تولید واکسن کرونا کاری تجاری نیست، بلکه حرکتی راهبردی است. امروز تولید واکسن، تولید قدرت برای کشورهای تولیدکننده است.

بازخبرحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز (۳۰ مردادماه)  ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: از همه مؤمنینی که در این ایام با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نگذاشتند مجالس امام حسین(ع) کم‌رنگ شود، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ما شیعیان عقبه‌ای تحت عنوان جبهه حسینی(ع) با خود داریم و نیازمند سازمان‌دهی جبهه جدیدی تحت عنوان جبه مهدوی برای شبکه‌سازی جریان انتظار هستیم. برای اینکه بتوانیم جریانی قوی و اصیل به این منظور ساماندهی کنیم، لازمه‌اش داشتن پیشینه‌ای قوی است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: وجه اشتراک جبهه حسینی و مهدوی این است که هردو جبهه نفاق‌ستیز هستند. امام حسین(ع) اجازه ورود افراد منافق و طماع را در تشکیلات عاشورایی خود نمی‌دادند. در طول ۵ ماهی که امام در مکه حضور داشتند، عده زیادی گرد ایشان جمع شده و برای حرکت به‌سوی کوفه، اعلام آمادگی کردند اما امام حسین(ع) با خواندن خطبه‌ای یارانشان را الک و ناخالصی‌ها را از هسته تشکیلات حسینی دور کردند.

عبادی‌زاده بیان کرد: امام حسین(ع) در این خطبه فرمودند: «مَنْ کَانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ مُوَطِّناً عَلَی لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا فَإِنِّی رَاحِلٌ مُصْبِحاً إِنْ شَاءَ اللَّه‌؛ کسی که در راه ما می‌خواهد جانش را ببخشد و خود را آماده دیدار با خدا کند پس باید با من بیاید زیرا که من با خواست خدا فردا صبح روانه خواهم شد». بسیاری خود را آماده حرکت کرده بودند اما وقتی سخن از شهادت به میان آمد، امام را رها کردند. این پالایش چندین بار در مسیر کوفه و حتی در شب عاشورا نیز ادامه پیدا کرد.

وی افزود: خلوص کربلا، هویت اصیل عاشورایی است و نیروهایی که وارد کربلا می‌شدند باید پاک و خالص می‌بودند. امام حسین(ع) در شب عاشورا آخرین آزمایش را انجام داده و افراد خالصی که تا آن شب مانده بودند، جز اظهار وفاداری و عشق نسبت به امام، کاری انجام ندادند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: امروز برای جریان مهدوی نیازمند یک کادر مخلص و بدون هیچ‌گونه ضعف در معنویت هستیم تا یک حرکت و جبهه ارزشمند مهدوی را سازمان‌دهی کنیم. جبهه امام حسین(ع) بیش از آنکه ماهیت نظامی و جنگ سخت داشته باشد، ماهیت فرهنگی و معنوی و جنگ نرم داشت. در هنگام عزاداری بیشتر به تراژدی مصیبت‌بار عاشورا می‌پردازیم اما ماهیت قیام امام حسین(ع) فرهنگی و در راستای ظلم‌ستیزی، عزتمندی، عدالت‌خواهی، ایثار، توکل و احیای آرمان‌های اسلام بود.

عبادی‌زاده بیان کرد: جامعه اسلامی باید در انقلاب حسینی به دنبال تحقق آرمان‌های اسلام رود. جبهه حسینی یک جبهه نرم است، همان‌طور که جبه مهدوی باید باشد. برخی فکر می‌کنند برای مهدوی شدن باید آمادگی نظامی داشته باشند اما ماهیت جبهه مهدوی نیز معنوی و آرمانی است. امام زمان(عج) در زمان ظهور با کمترین تلفات نظامی قدرت را به دست خواهند گرفت و جریان اصیل هدایت انسان را دنبال خواهند کرد.

وی اضافه کرد: جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی باید خود را برای این جنگ نرم در قیام مهدوی آماده کنند. وجه اشتراک دیگر جبهه حسینی و مهدوی، تقابل اسلام و اسلام‌ستیزی است. امروز اسلام‌ستیزان حتی با شعائر دینی نیز مخالفت می‌کنند. امام حسین(ع) در مقابل اسلام‌ستیزان چه آنان که دم از اسلام می‌زدند و چه آنان که به صورت علنی اسلام‌ستیزی می‌کردند، ایستاد. امروز سخت‌ترین کار ما این است که باید در مقابل جبهه نفاق، ایستادگی کرده و آرمان‌های عزت‌خواهی، عدلت‌خواهی و استکبارستیزی را دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: نگاه جوانان به نهضت عاشورا باید یک نگاه عبرت‌آموز برای آینده پیش رو در جبهه مهدوی با الهام از نهضت عاشورا باشد. باید برای شبکه‌سازی جریان انتظار به عقبه اصیل خود در عاشورا نگاه کرده و بر اساس آن معیارها، جبهه مهدوی را شکل دهیم.

عبادی‌زاده با اشاره به راهبردی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب برای دولت سیزدهم تبیین فرمودند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دولت سیزدهم باید مردمی باشد و ارتباط عاطفی خود را با مردم تقویت کند. ورود مردم به عرصه اقتصاد در کنار دولت، مطالبه دیگر مقام معظم رهبری است. اقتصاد مقاومتی ۲ بال دارد که یک بال آن دولت و بال دیگرش مردم و بخش خصوصی هستند. همه مردم می‌توانند در اقتصاد کشور سهیم باشند و دولت باید بسترهای حضور مردم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان در دولت سیزدهم نیز از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری بوده و اشتغال‌زایی بدون تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید، میسر نمی‌شود. یکی از جدی‌ترین مشکلات ما فربه بودن دولت در زمینه نیروی انسانی است. بودجه‌ای که صرف جذب کارمند توسط دولت می‌شود باید صرف تولید و اشتغال‌زایی در بخش خصوصی شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: ارزش پول ملی، اعتبار کشور ماست و بسیاری از مشکلات ما در بخش واردات بابت کاهش ارزش پول ملی ماست. دولت باید برنامه‌های جدی برای افزایش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی داشته باشد. حل مشکل گرانی در رأس همه امور است و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

عبادی‌زاده اضافه کرد: خط جدیدی توسط رسانه‌های بیگانه باز شده و آن جریان تبلیغاتی دشمن علیه واکسن ایرانی است. دشمن تأکید بر این دارد که تمام مشکلات ایران به دلیل جلوگیری از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی است و این در حالی است که این کشورها هنوز نتوانسته‌اند واکسن کشورهای دوست و هم‌پیمان خود را تأمین کنند. ما به زودی در بخش تأمین واکسن داخلی به مرحله پایداری خواهیم رسید. کار سخت و جهادی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها انجام شده و در این زمینه به‌زودی به یک امنیت بیولوژیک خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: امروز تولید واکسن کرونا کاری تجاری نیست، بلکه حرکتی راهبردی است. امروز تولید واکسن، تولید قدرت برای کشورهای تولیدکننده است. شبکه‌های معاند و رسانه‌های دشمن می‌خواهند این مزیت و نقطه قوت ملت ما را تبدیل به یک نقطه‌ضعف کنند؛ بنابراین جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ما آغاز شده و ملت بصیر ما با حمایت از واکسن‌های داخلی، جواب این رسانه‌ها را داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به روز جهانی مساجد، بیان کرد: مساجد پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی هستند. مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از کارکردهای مساجد است و در این راستا سپاه امام سجاد(ع) و بسیج استان، طرحی را تحت عنوان «طرح تحول محلات» به اجرا درآورده‌اند که مسجد محور و امام محور بوده و بر اساس بینش الهی و توحیدی شکل گرفته است.

عبادی‌زاده یادآور شد: مرکز شکل‌گیری و سازمان‌دهی شبکه انتظار و مصلحان و جبهه مهدوی مسجد است. بچه‌های انقلاب باید در مسجد آماده شوند و حرکت‌های اجتماعی را از درون مسجد ساماندهی کنند. آنچه بیشتر از خشت و گل و ظاهر مساجد مهم است، نرم‌افزار مسجد است. مساجد باید در خدمت آرمان‌ها و اهداف الهی و نظام اسلامی قرار بگیرند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *