ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

انواع فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ عمدتا در صنعت و فلزکاری استفاده می شود و دارای مزایای بسیار زیادی است. چه مزایایی دارد؟ برای اینکه بتوانید انتخاب درستی برای کار بعدی خود داشته باشید ، چند لحظه ای را صرف ویژگی های فولاد ضد زنگ کنید. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این آلیاژ بدانید ، در مقایسه با دیگر فلزات است.

منبع / فولاد ضد زنگ عمدتا در صنعت و فلزکاری استفاده می شود و دارای مزایای بسیار زیادی است. چه مزایایی دارد؟ برای اینکه بتوانید انتخاب درستی برای کار بعدی خود داشته باشید ، چند لحظه ای را صرف ویژگی های فولاد ضد زنگ کنید. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این آلیاژ بدانید ، در مقایسه با دیگر فلزات است.

فولاد ضد زنگ چیست؟

فولاد ضد زنگ نام رایج فولاد ضد زنگ است. این آلیاژ عمدتا از آهن ، کروم و کربن تشکیل شده است. برای ضد زنگ بودن ، باید حاوی کمتر از ۱٫۲ درصد کربن و بیش از ۱۰٫۵ درصد کروم باشد. این کروم فراوان موجود در آلیاژ است که مسئول بیشتر ویژگی های شناخته شده آن ، به ویژه مقاومت آن در برابر خوردگی است.

فولاد ضد زنگ چه مزایایی دارد؟

اگر برای کار خود بین فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم تردید دارید ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد مزایای فولاد ضد زنگ بدانید به منظور انتخاب صحیح است. مزایای اصلی فولاد ضد زنگ عبارتند از:

  • زیبایی: فولاد ضد زنگ ظاهری براق ، صاف و مدرن دارد. می توان آن را تصفیه ، آنودایز یا رنگ آمیزی کرد تا متناسب با مصارف مختلف باشد.
  • مقاومت: به دلیل اکسید کروم موجود در آن ، مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار بیشتر از آهن یا فولاد معمولی است. همچنین در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است. بنابراین یک فولاد ضد زنگ خوب می تواند در شرایط شدید آب و هوا و دما قرار گیرد.
  • دوام: فولاد ضد زنگ محکم می ماند ، برای ماندگاری بیشتر به لاک اضافی نیازی نیست. بنابراین با وجود قیمت خرید بالا سودآور است.
  • نگهداری: فولاد ضد زنگ نیازی به نگهداری خاصی ندارد. تمیز کردن آن آسان است و باعث رشد میکروارگانیسم ها نمی شود. بنابراین می توان از آن در محیط های غذایی استفاده کرد.
  • پردازش: فولاد ضد زنگ نسبتاً آسان است و در عین استحکام باقی می ماند. می توان آن را برش ، خم ، جوش ، زمین و غیره برش داد.

فولاد گالوانیزه

یکی از بهترین راه ها برای ضد زنگ کردن فولاد گالوانیزه کردن آن است. در ادامه با روش گالوانیزه کردن و مزایا به طور مختصر آشنا خواهیم شد.

گالوانیزه فرایند اعمال لایه روی روی فلز است. بنابراین ، می توان محصولات فلزی مسطح و منحنی را پوشاند: ورق ، لوله و غیره.

فرآیند و فناوری گالوانیزه

آماده سازی سطح ، که شامل حذف فلس ها است.

پختن فلز برای دستیابی به خواص فیزیکی و شیمیایی مورد نیاز.

استفاده از پوشش روی محافظ.

گالوانیزه گرم غوطه ور شدن یک محصول فلزی سرد در روی مذاب است.

گالوانیزه الکترولیتی بیشتر برای محصولات با اشکال پیچیده کاربرد دارد. لایه محافظ با استفاده از عناصر رسانا (کاتد) اعمال می شود. این تکنیک گالوانیزه دارای یک “مثبت” قابل توجه است: امکان ایجاد یک لایه بسیار نازک – ۰٫۵-۱۰ میکرون را فراهم میکند

روشهای اساسی

از فولاد ضد زنگ استفاده کنید

برای کلیه کارهای فلزکاری و قفل سازی خود ، متخصص مورد نیاز خود را در فهرست آنلاین ما بیابید. شما به نزدیکترین فلزکار مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت. با تماس با وی در حال حاضر ، می توانید از مشاوره او بهره مند شوید و اطلاعات و همچنین برآورد رایگان دریافت کنید. منتظر نباشید تا با استعدادترین متخصص در شهر خود را پیدا کنید.

گالوانیزه چه فلزاتی است؟

این روش حفاظتی برای طیف وسیعی از فولادها کاربرد دارد. تقریباً هر فلز نورد مدرن می تواند تحت چنین پردازشی قرار گیرد.

گالوانیزه برای چیست؟

تشکیل یک پوشش محافظ باعث مقاومت فلز نورد در برابر خوردگی و تأثیرات خارجی تهاجمی می شود و در نتیجه دامنه کاربرد آن را گسترش می دهد. این تکنیک در صنایع خودرو ، گاز و نفت نیز مورد تقاضا است. پاسخ نهایی به این سال: “چرا به گالوانیزه نیاز داریم؟” – این واقعیت وجود دارد که محصولات فرآوری شده به این ترتیب تمام ویژگی های عملکردی را برای ۵۰ سال حفظ می کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *