ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

دستگاه‌های یاری‌رسان کار آفرینی، سختگیری‌های بی‌مورد را کنار بگذارند

کارآفرین صنایع دستی شهرستان هرمزگان و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان با بیان اینکه سختگیری‌های بی‌مورد را کنار بگذارند، گفت: استفاده از طرح اصیل کسب مهر، اصالت فرش را برایم به ارمغان آورد.

بازخبر/  رخساره جهانشاهی متولد شهر سیرجان و ساکن بندرعباس، فوق دیپلم زبان و ادبیات فارسی و  رشته هنری او بافته های داری (گلیم  قالی وتابلو فرش ) است که  از سال ۱۳۸۱ که به بندرعباس مهاجرت کردند، شروع به فعالیت  هنری که ابتدا بصورت تولید فردی بوده که این  این هنر بسیار گرانبها را از مادر خود می آموزند.

وی در گفت و گو با ایسنا، افزود: سال ۸۴ وارد گروه صنایع دستی شدم و تولید را با بافتن گلیم و تابلو فرش افزایش داده و آموزش‌هایی فرا گرفتم و تحقیق بسیار درمورد قالی ایران و گلیم شیرکی پیچ که بسیار ظریف  و گرانبها هست، انجام دادم.

این پیشران حوزه فرش اظهار کرد: در این سال‌ها در نمایشگاه‌های زیادی شرکت کردم و چندین سال به عنوان مربی و آزمونگر صنایع دستی بندرعباس و هم چنین آموزش تابلو مشغول بودم.

جهانشاهی ادامه داد: در نماشگاه‌هایی که شرکت کردم، تقریبا فروش خوبی داشتم، چون گلیم و فرش بسیار گران هستند و مشتری خاص خودش را دارد و مردم  نیز استقبال می‌کردند.

وی تصریح کرد:  از نظر تهیه مواد اولیه چون  الیاف  گلیم، مشکلی ندارم زیرا از سیرجان خرید می‌کنم و خرید با قیمت مناسب راحت صورت می‌گیرد و برای تابلو فرش از مشهد و تبریز خرید به صورت پکیج کامل صورت می گیرد و ابزار فرش بافی نیز از مشهد انجام می شود.

جهانشاهی ادامه داد: از زمان شیوع کووید ۱۹، کارگاه راسته، ابزار دار و وسایل را به منزل آورده و به صورت اینترنتی به مشتریان از نطر آموزشی و هم تولید خدمات می‌دهم  اما  فروش بسیار کم هست و اقتصاد صنعتگران دچار مشکل شده است.

وی عنوان کرد: از هیچ ارگانی توقع یاری به جز صنایع دستی نداریم چون این دستگاه می‌تواند با معرفی وام های کم بهره به بانک، یاریمان کند که البته بانک ها هم می‌توانند با در نطر گرفتن مشکلات مردم کمک کنند و سختگیری‌های بی‌مورد را کنار بگذارند.

این پیشران حوزه فرش عنوان کرد: هم اکنون علاوه اینکه در بندرعباس مشغول تولید هستم، یک کارگاه غیر متمرکز در شهربسیار کوچک و دورافتاده هم مرز با بندرعباس د راستان کرمان دارم که حدود ۴۰ نفر مشغول بافتن هستند و با یک شرکت اقتصاد مقاومتی قرارداد آموزش و تولید داریم که بافت از بانوان خرید و دستمزد از آن شرکت است.

جهانشاهی بیان کرد: بسیار خوشحالم که می‌توان به بانوان سرزمینم و علاقه‌مند این هنر، آموزش داده و تولید آنها را خریداری و به فروش برسانم و امیدوارم این بیماری به زودی تمام شده و دوباره کارگاه‌ها راه  بیفتد و تولید همه صنایع صورت بگیرد و اقتصاد روبه روشنایی و رشد برود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *