ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان:

جهاد دانشگاهی هرمزگان به دنبال بالا بردن راندمان تولید در صنعت آبزی پروری است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه فناورانه صنعت آبزی پروری در استان هرمزگان، گفت: تاکنون چرخه تولید آبزیان به ویژه میگو در این صنعت در کشور و به تبع در هرمزگان به صورت سنتی صورت می گرفته و حداکثر راندمان تولید به این شیوه بین سه تا ۵ تن در هکتار برآورد می شود در حالیکه با کمی‌سرمایه گذاری بیشتر و روی آوردن به سمت استفاده از فناوری های نوین تولید در استخرهای مداربسته به روش فوق متراکم‌ یا نیمه متراکم به راندمان چشمگیر حداکثر ۱۲۰ تن در هکتار دست یافت.

بازخبر/  محمد دل‌پسند در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی توسط این نهاد، اظهار کرد: این  طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه حاضر در طرح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سهمیه ۲ هزار و ۳۰۰ نفری استان در طرح مشاغل خانگی، انتظار می‌رود زمینه بازاریابی و فروش محصولات کارگاه‌های کوچک‌ خانگی توانمند شده پس از اتصال به بازار، موجب ایجاد اشتغال پایدار برای این عزیزان شود.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: این طرح در ۳ فاز شناسایی، اولویت‌بندی مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجرا است. همکاران ما در  جهاد دانشگاهی استان هرمزگان توانسته‌اند با فعالیت جهادی خود در اجرای این طرح، یکی از ۳ جایگاه برتر در اجرا را در سطح  کشور کسب کنند.

دل‌پسند با اشاره به ضرورت توسعه فناورانه صنعت آبزی‌پروری در استان هرمزگان، عنوان کرد: تاکنون چرخه تولید آبزیان به‌ویژه میگو در صنعت آبزی‌پروری کشور و به‌تبع آن در هرمزگان به‌صورت سنتی  صورت می‌گرفته و حداکثر راندمان تولید شده به این شیوه بین ۳ تا ۵ تن در هکتار برآورد شده است. در حالی که با کمی ‌سرمایه‌گذاری بیشتر و روی آوردن به استفاده از فناوری‌های نوین تولید در استخرهای مداربسته به روش فوق متراکم‌ یا نیمه متراکم، می‌توان به راندمان چشمگیر حداکثر ۱۲۰ تن در هکتار دست یافت.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی هرمزگان به دنبال پیاده‌سازی مدل تولید بر همین اساس است تا علاوه بر کاهش سطح اشغال فیزیکی مزارع تولید و پرورش آبزیان در استان، ضمن تلاش در جهت توسعه فرهنگ صیانت از منابع زیست‌محیطی، شرایط استحصال حداکثری از منابع حداقلی را به صنعت فوق در استان تزریق‌ کند.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به توان ‌ملی جهاد دانشگاهی در حل مسئله که طی دهه‌ها خود را نشان داده است، بیان کرد: مهم‌ترین مأموریت این نهاد، اثبات توان کشور در رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار با انجام فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه، ساختار سازی‌های فرهنگی و آموزشی، ایجاد خودباوری و غرور ملی در مردم و نسل جوان، ترویج فرهنگ مدیریت جهادی و تأمین نیازهای جامعه و صنعت در حوزه‌های مختلف است.

دل‌پسند خاطرنشان کرد: اتکا به توان داخلی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است و در این راستا جهاد دانشگاهی صدها طرح ملی و استانی در دست اجرا دارد. با جرئت اعلام می‌کنیم هیچ مشکلی وجود ندارد که با توان و ظرفیت داخلی راه‌حلی برای آن وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و دانشجویی با برگزاری «مسابقات مناظره دانشجویی» سعی در ایجاد بستر تضارب آرا در بین دانشجویانی با تفکرات متفاوت و ایجاد شور و انگیزه در محیط دانشگاه با وجود شیوع ویروس کرونا و البته با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ایم. ما در سطح دانشگاه‌ها هیچ راهی جز ترویج فرهنگ‌ متعالی گفتگوی مستدل در بین سلیقه‌های مختلف فکری نداریم چراکه خلأ عدم ‌گفتگو را به عنوان حلقه مفقوده مناسبات سیاسی و اجتماعی حال حاضر کشور می‌دانیم و آماده‌ایم تا برای ترویج این فرهنگ و تثبیت و تحکیم‌ آن هزینه هم ‌پرداخت کنیم‌. ما معتقدیم  از همین دانشگاه است که مدیران آینده جامعه ساخته می‌شوند و خوشبختانه هرساله در سطح استان هرمزگان شاهد استقبال وسیع و حضور گسترده دانشجویان مستعد در این مسابقات هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با بیان اینکه مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نیز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بار دیگر درستی و صحت نظرسنجی خود را به اثبات رساند، عنوان کرد: پس از پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج،  ایسپا توانست با درصد خطای اندک، نرخ مشارکت مردم در انتخابات را تخمین  بزند. همچنین ایسپا در شاخص برآورد رأی نامزد منتخب با دقت حداکثری توانست تنها موسسه نظرسنجی باشد که موفق به برآورد درصد رأی نامزد پیروز شده است. این دقت عمل حاصل اجرای بیش از ۱۰ موج‌ نظرسنجی بود که توسط عوامل ایسپا در سراسر کشور طی ۹ ماه صورت گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در پایان با اشاره به ضرورت شناخت استعدادهای جوان در حوزه فناوری و حل مسئله در حوزه‌های مختلف متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان، یادآور شد: خوشبختانه توانسته‌ایم در مرکز منش هرمزگان در بین ۳۱ استان کشور، صاحب مقام نخست از حیث مشارکت و اجرای برنامه باشیم که این نشان‌دهنده ظرفیت استعدادهای بر روی زمین‌مانده و همچنین همت همکارانم در این نهاد انقلابی است و بر همین اساس با جرئت می‌توان گفت که  می‌توان با اعتماد به استعدادهای شاخص کشف شده در استارتاپ‌ها، به راحتی چرخ اقتصاد کشور را چرخاند و تحولی نوین ایجاد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *