ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

آغاز واکسیناسیون دانشجویان و استادان دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تمامی اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان دکتری مستقر در خوابگاه ها و آزمایشگاه‌ها با تعیین وقت قبلی واکسینه می‌شوند.

بازخبربه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سعید حبیبا با تاکید بر اهمیت سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه گفت: با توجه به ازدحامی که در مراکز واکسیناسیون وجود دارد و برای رفاه حال همکاران دانشگاهی، رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت، ستاد ملی کرونا و دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: مقرر شد با توجه به فضا و متخصصان خوبی که در دانشگاه و مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه وجود دارد واحدی به منظور واکسیناسیون راه‌اندازی شود تا در یک فضای آرام و بدون استرس واکسیناسیون همکاران دانشگاهی انجام شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره اولویت مراجعه به مرکز واکسیناسیون دانشگاه گفت: بنا بر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا کلیه اعضای هیأت علمی در تمامی رده سنی و کارکنان و خانواده اعضای هیأت علمی و کارکنان بر اساس رده سنی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا می‌توانند با مراجعه به لینک http://u-test.ir/app نسبت به تعیین نوبت واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: از هفته گذشته ابتدا با توجه به رده سنی اعلام شده کار تزریق واکسن آغاز شد، ولی با توجه به مجوز ستاد ملی کرونا از این هفته واکسیناسیون اساتید در تمامی رده‌های سنی با تعیین وقت قبلی و برای کارمندان و خانواده دانشگاهیان بر اساس رده‌های سنی اعلام شده انجام می‌شود.

حبیبا اضافه کرد: دانشگاه تهران در حال رایزنی است تا با توجه به خطرات پیش رو برای کارمندان و احتمال ابتلای آنان، امکان واکسیناسیون کارکنان نیز بدون توجه به رده سنی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف دانشگاه این است که با واکسیناسیون شرایطی را فراهم کنیم که هر چه زودتر امکان حضور استادان و دانشجویان را در دانشگاه فراهم کنیم و به واکسیناسیون کشوری کمک کنیم، افزود: افراد درجه اول خانواده اعضای هیأت علمی و کارمندان اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان می‌توانند با توجه به اعلام رده سنی در لینک اعلام شده ثبت نام کنند و در دانشگاه واکسینه شوند، اما نکته مهم این است که هر فرد از اعضای خانواده باید به صورت جداگانه نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: برای واکسینه کردن دانشجویان دوره دکتری که در آزمایشگاه و خوابگاه حضور دارند نیز مجوزهای لازم را کسب کرده‌ایم و همکاران مرکز بهداشت در حال هماهنگی هستند تا در آینده نزدیک واکسیناسیون این دانشجویان نیز آغاز شود.

وی در خصوص واکسیناسیون مراکز دانشگاهی خارج از تهران گفت: این واحدها می‌توانند با رایزنی با مراکز بهداشت شهر یا استان محل کار خود نسبت به واکسیناسیون اساتید و کارکنان خویش اقدام کنند.

دکتر اعظم شفیعی نیا، رئیس مرکز بهداشت دانشگاه تهران نیز با اعلام اینکه فعلاً آنچه بر اساس موجودی‌ها در اختیار ما قرار گرفته واکسن سینوفارم است، از کارمندان و اعضای هیأت علمی و خانواده آنها خواست که حتماً بر اساس نوبت‌های اعلامی مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی درباره برنامه واکسیناسیون و افراد واکسینه شده در دانشگاه گفت: بر اساس تکلیفی که هیأت رئیسه دانشگاه بر عهده ما گذاشتند از چند هفته پیش شروع به رایزنی کردیم و خوشبختانه مجوزهای لازم را برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون در دانشگاه کسب کردیم.

شفیعی نیا افزود: بدین ترتیب همکاران دانشگاهی بدون معطلی در مراکز واکسیناسیون بیرون، می‌توانند صرفاً از طریق ثبت نام در سامانه و پس از دریافت پیامک تعیین نوبت در همان روز تعیین شده از ساعت ۹ تا ۳۰ :۱۲ به باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران مراجعه کنند. از هفته پیش با واکسیناسیون انتظامات دانشگاه، ۲۰۰ نفر واکسینه شدند و از امروز هم واکسیناسیون اعضای هیأت علمی آغاز شده است.

وی در پاسخ به اینکه اعضای هیأت علمی و کارمندانی که دوز اول را تزریق کرده‌اند برای دوز دوم می‌توانند به دانشگاه مراجعه کنند گفت: فعلا تزریق برای نوبت اول انجام می‌شود و از آنجا که ممکن است واکسنی که در دوز اول استفاده کردند با واکسنی که ما تزریق می‌کنیم تفاوت داشته باشد بهتر است این افراد به همان محلی که دوز اول را تزریق کرده‌اند مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه تهران درباره افرادی که به تازگی به کرونا مبتلا شده‌اند به دستورالعمل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: معمولا کسانی که مبتلا شده‌اند سه ماه بعد می‌توانند واکسن بزنند مگر اینکه بیماری آنها مدت زمان زیادی طول کشیده باشد و برای کسانی که علائمی ندارند واکسن تزریق می‌شود و کسانی که علائم دارند توصیه می‌شود که تست بدهند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *