اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
استاندار هرمزگان:

سهمیه واکسن کرونا هرمزگان افزایش یافت/رعایت پروتکل ها به زیر ۴۰ درصد رسید

استاندار هرمزگان گفت: از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم، دو هفته به طور ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کنند و طی این دو هفته با استفاده گسترده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم برگزاری دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم، عدم خروج غیرضروری از خانه، عدم تردد و مسافرت غیرضروری و همچنین در ادارات، بازارها، اصناف، پاساژها و بنگاه‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه همکاری داشته باشند تا دیگر شاهد بیماری و از دست دادن جان عزیزان در استان نباشیم.

 بازخبر/  فریدون همتی صبح امروز (۱۰ مرداد ماه ) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان به شدت کاهش پیدا کرده و کمتر از ۴۰ درصد است، عنوان کرد: این در حالی است که زمانی به ویژه در سال گذشته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان ۹۵ درصد بود و همه مردم، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی، رعایت خوبی داشتند و از برگزاری مراسم عروسی و ختم و تردد غیرضروری امتناع می کردند و میزان ابتلا به بیماری کرونا و فوت ناشی از آن در هرمزگان بسیار کم بود.

وی ادامه داد: هر زمان حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شود، میزان شیوع کرونا نیز افزایش می‌یابد و با توجه به گستردگی جامعه، هیچ طرحی در این زمینه، بدون همکاری و کمک مردم، نمی‌تواند موفق باشد.

استاندار هرمزگان افزود: مردم شاهد هستند که میزان ابتلا به بیماری کرونا و فوت ناشی از آن افزایش یافته و همه شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، اما متأسفانه بسیاری از مردم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند و دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم را برگزار می کنند به سفر غیرضروری می‌روند و با خروج غیرضروری از منزل، در بازارها و مکان های عمومی حضور پیدا می‌کنند و به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و به دیگران هم منتقل می‌کنند.

همتی با اشاره به پیگیری های ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، تصریح کرد: سهمیه بیشتری برای واکسن کرونا به هرمزگان اختصاص یافته و گروه‌های سنی در حال واکسیناسیون هستند و تامین دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز از دیگر موارد است.

وی گفت: همچنین در ستاد استانی مقابله با کرونا، مصوب شد بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان، ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اختصاص دهند تا پشتیبانی های لازم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، صورت گیرد.

استاندار هرمزگان خواستار کمک رسانه‌ها در این راستا شد و خاطرنشان کرد: رسانه‌های در عین اینکه اشکالات و انتقادات را مطرح می‌کنند اما در کنار آن با مردم نیز گفتگو و مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق کنند تا اهمیت موضوع برای مردم جدی شود.

همتی اظهار داشت: بخش زیادی از ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل دورهمی ها، برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم، رفت و آمدها و سفرهای غیرضروری بوده است و بدون همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، موفق نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بیمارستانی در هرمزگان در حال تکمیل و توسعه است و بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز با رفع موانع، طی کمتر از یک ماه تحویل داده می‌شود تا برای بستری بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد و کمک‌های لازم توسط بنگاه‌های اقتصادی برای تامین دارو و کیت های تشخیص کرونا جهت شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا، در حال انجام است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان، در قرنطینه خانگی هستند که این افراد باید به اخلاق عمومی و سلامت مردم جامعه توجه داشته باشند و از قرنطینه خانگی خارج نشوند.

همتی اظهار کرد: از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم، دو هفته به طور ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کنند و طی این دو هفته با استفاده گسترده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم برگزاری دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم، عدم خروج غیرضروری از خانه، عدم تردد و مسافرت غیرضروری و همچنین در ادارات، بازارها، اصناف، پاساژها و بنگاه‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه همکاری داشته باشند تا دیگر شاهد بیماری و از دست دادن جان عزیزان در استان نباشیم.

وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات استان به حدی نیست که ابتلا به بیماری کرونا و افراد نیازمند به بستری افزایش یابد اما دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و دستگاه‌های پشتیبان در حال تلاش بسیاری هستند.

استاندار هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و کادر درمان و بهداشت در هرمزگان، افزود: همه افراد صاحب تریبون، ائمه جمعه و جماعت، رسانه‌ها و شخصیت‌ها کمک کنند تا دو هفته به طور ویژه پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان رعایت شود و هرکس برای جان خود، خانواده، عزیزان و دیگران ارزش قائل باشد و قطعا پس از آن، میزان بیماری کاهش خواهد یافت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *