آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رییس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان:

کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر حاضر است

رییس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با ارسال پیامی فرا رسیدن هفته کارآفرینی به عنوان بزرگترین اتفاق و رویداد هماهنگ درکل کشور را به جامعه تلاشگران عرصه مهارت آموزی کشور تبریک گفت.

بازخبرمحمد دلپسند در این پیام آورده است:

“بی‌تردید مهارت‌آموزی هنر تبدیل علم به عمل است و هفته ملی کارآفرینی هفته پاسداشت خدمات و زحمات عزیزانی است در شرایط سخت اقتصادی، با توجه به حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده منحوس کرونا برای رفاه جامعه انسانی و ایجاد رشد اقتصادی جامعه پیرامون خویش در راستای تحقق بیانات رهبری که همان«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» می باشد با حضور در عرصه های مهارتی و محیط های آموزشی، فراگیری مهارت راه را برای ورد به آینده ای روشن هموار می کنند .

کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر حاضر می باشد. گونه ای که عنصرکارآفرینی به عنوان موتور محرک تولید و توسعه اقتصادی و از سویی پرورش دهنده و تقویت کننده روحیه سرمایه گذاری و بهره وری در نیروی انسان تلقی می شود که لازمه توسعه کارآفرینی، آموزشهای اشتغال محور است.

آموزش های کارآفرینی و مهارتی نه تنها باعث رشد کمّی کارآفرینان می گردد بلکه موجب تحول در نسل های کارآفرینی و ارتقای سطح مهارت های کارآفرینی می شود.

در کشور ما بین نظام آموزشی و بازار کار هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی ارتباط منطقی وجود ندارد و به همین دلیل ایجاد هماهنگی بین نظام آموزش عالی به تناسب فارغ التحصیلان با نظام بازار کار جهت جلوگیری از اتلاف منابع ضرورت دارد.

رسالت جهاد دانشگاهی بسته به شرایط و زمان های مختلف، متفاوت بوده و براساس مأموریت های مشخص در چارچوب شناسایی مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان و فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی و ارائه راهکارهای اجرایی در قالب‌های ترویج، توانمندسازی و تسهیل‌گری اشتغال، اقدامات متعددی را انجام نموده و برخود میبالد که همواره بر اساس اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند ” ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجه‏ی کارآمد هم احتیاج داریم.”  گام برداشته تا آنجا که علاوه بر آموزش¬های کوتا مدت مهارتی و اشتغال محور براساس نیاز بازارکار و انجام “طرح سرباز مهارت”، آموزش کاربردی سربازان به منظور یادگیری مهارت‌های مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در ایجاد شرایط مناسب برای زیست جوانان، عزم جدی را برای پرورش نیروی انسانی خلاق گمارده است.

اینجانب فرارسیدن هفته ملی مهارت و ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای به تمامی دست اندرکاران و تلاشگران عرصه مهارت آموزی، در استان هرمزگان تبریک عرض می کنم و امیدوارم با تلاش‌های ارزنده در این حوزه، شاهد رشد و توسعه کارآفرینی و اشتغال در جامعه باشیم.”

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *