ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

پاسخ انجمن صنفی پرداخت به نظرخواهی شاپرک برای توافقنامه پرداخت‌یاری

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پرداخت الکترونیک در پی نظرخواهی شرکت شاپرک از اعضای این انجمن برای پیش‌نویس توافقنامه پرداخت‌یاری در نامه‌ای جمع‌بندی نظرات شرکت‌های پرداخت‌یار و اعضای این انجمن را برای کاظم دهقان، مدیرعامل شاپرک ارسال کرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پرداخت الکترونیک در پی نظرخواهی شرکت شاپرک از اعضای این انجمن برای پیش‌نویس توافقنامه پرداخت‌یاری در نامه‌ای جمع‌بندی نظرات شرکت‌های پرداخت‌یار و اعضای این انجمن را برای کاظم دهقان، مدیرعامل شاپرک ارسال کرد.

 

شرکت‌های پرداخت‌یار برای اینکه بتوانند در صنعت پرداخت کشور فعالیت کنند در کنار ارائه مدارکی که برای حضور در این صنعت نیاز است، باید توافقنامه شرکت شاپرک را امضا کرده و به آن پایبند باشند. برای حضور در صنعت پرداخت کشور به‌عنوان پرداخت‌یار مراحل متفاوتی باید از سوی شرکت‌ها طی شود، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها امضای توافقنامه ذکر شده است که شرکت‌ها در آن به‌نوعی تعهد ‌می‌دهند مواردی را که در این توافقنامه آمده است، رعایت کنند.

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این توافقنامه موارد مربوط به تسویه کارمزدهای این شرکت‌ها است. شرکت شاپرک در هفته‌های گذشته با ارسال پیش‌نویس اولیه برای شرکت‌های پرداخت‌یار از آن‌ها خواسته است تا نظرات خود را برای تغییر در توافقنامه‌ فعلی اعلام کنند.

 

بر همین اساس سجاد نصری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پرداخت الکترونیک (پرداخت‌یاران) در نامه‌ای خطاب به کاظم دهقان، مدیرعامل شرکت شاپرک جمع‌بندی نظرات بیش از ۳۰ شرکت فعال و عضو انجمن صنفی پرداخت یاری را در ارتباط با موارد مطرح شده در این پیش‌نویس اعلام کرده است.

متن نامه سجاد نصری و موارد اعلام شده برای بازنگری در این پیش‌نویس به شرح زیر است:

همچنین متن پیش‌نویس توافقنامه پرداخت‌یاری به این شرح است؛

تغییرات اصلی در توافقنامه پرداخت یاری

۱ .«شاپرک» به صورت ماهانه کارمزد متعلقه به «پرداخت‌یار» را محاسبه کرده و با لحاظ نمودن عملکرد کمی و کیفی»پرداخت‌یار» و پس از کسر کسور قانونی، قراردادی و جرایم متعلقه، اقدام به پرداخت کارمزد می‌نماید.

تبصره۱: بهره‌مندی «پرداخت‌یار» از کارمزد حاصله از تراکنش‌ها، منوط به میزان تطبیق‌پذیری آن شرکت با الزامات و مقررات ابلاغی «بانک مرکزی» و «شاپرک» است. در این صورت از اولین کارمزد پرداختی، پس از اعالم نتایج ممیزی که نزد طرفین معلوم است و «پرداخت‌یار» کاملاً از مفاد آن مطلع می‌باشد و تا زمان رفع موارد عدم انطباق و اخذ تاییدیه «شاپرک»، کارمزد نهایی به‌میزان درصد امتیاز کسب شده، به شرکت، پرداخت خواهد شد.

تبصره ۲: «پرداخت‌یار» می‌تواند به صورت ماهانه گزارش میزان رعایت تطبیق‌پذیری خود را به «شاپرک» ارسال نمایند.

۲ .در صورت انجام عملیات تسهیم در تسویه مبلغ هر تراکنش (در صورتی‌که مالکین شبا متفاوت باشند)، «پرداخت‌یار» متعهد است ضمن اخذ و نگهداری مدارک هویتی و اطلاعات مکان و نقطه تماس تمامی صاحبان شباهای دخیل در عملیات تسهیم، نسبت به بررسی و حصول اطمینان از صحت مدارک دریافتی و همچنین تطبیق‌پذیری مالکیت تمامی شباها به دارنده آن اقدام نماید. بعلاوه، در عملیات تسهیم، «پذیرنده» می‌بایست بیش‌ترین سهم از مبلغ تراکنش را در تسویه داشته باشد.

۳ .اخذ نماد اعتماد الکترونیکی معتبر از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای پذیرندگان پشتیبانی شده

تغییرات در شرایط احراز صلاحیت

۴ .موضوع فعالیت شرکت پرداخت‌یار باید صرفا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و منطبق با اساسنامه ارائه شده در حوزه خدمات پرداخت‌یاری تعریف شود.

۵ .شرکت پرداخت‌یار باید سرمایه ثبتی حداقل به میزان سی میلیارد ریال داشته باشد.

۶ .هرگونه ارسال اطلاعات تراکنش توسط شرکت پرداخت‌یار، خارج از چارچوب و الزامات شاپرک، به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت ممنوع است.

۷ .مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و سهامدارن حقیقی دارای سهام بیش از ۵ درصد شرکت پرداخت‌یار، نمی‌توانند از شرکت خود خدمت پرداخت‌یاری دریافت نمایند.

۸ .شرکت پرداخت‌یار  در صورت تمایل به دریافت خدمت پذیرندگی، صرفا باید از شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، درگاه پرداخت اینترنتی دریافت نماید.

مدیر عامل و اعضای هیئت‌مدیره

۹ .اعضا هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پرداخت‌یار نمی‌تواند به‌صورت هم‌زمان سهامدار یا عضو هیئت‌مدیره شرکت پرداخت‌یاری دیگری باشد.

۱۰ .رزومه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باید حداقل شامل ۲ سال سابقه فعالیت در صنعت پرداخت کشور باشد.

۱۱ .اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل «پرداخت‌یار» باید فاقد سوءپیشینه موثر کیفری باشند.

تبصره: هیچ یک از اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل «پرداخت‌یار» نباید بدهی معوق به نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران داشته یا دارای سابقه موثر چک برگشتی باشند.

۱۲ .صورت‌های مالی حسابرسی شده و اظهارنامه مالیاتی و لیست بیمه (در صورت وجود سابقه فعالیت، اطلاعات مربوط به دو سال پایانی ارائه گردد(.

تبصره: بازرس اصلی و قانونی پرداخت‌یار می‌بایست یکی از موسسه‌های حسابرسی مورد تایید سازمان حسابرسی کل کشور باشد.

۱۳ .اطلاعات مربوط به دارایی‌ها و سرمایه جاری ارائه گردد. ارزش دارایی‌های مشهود و نامشهود در اسناد حسابداری به‌طور شفاف مشخص باشد.

منابع انسانی

۱۴ .شرکت پرداخت‌یار باید در هر کدام از حوزه‌های امور پذیرندگان و عملیات، امنیت و مانیتورینگ، مبارزه با پولشویی، میز خدمت، مالی، مرکز داده و شبکه (در صورت وجود) حداقل یک نیروی انسانی داشته باشد به‌طوری که حداقل سه کارشناس از نیروهای مذکور با حداقل مدرک کارشناسی و بیش از ۲ سال تجربه موثر و مرتبط، به‌صورت تمام وقت در شرکت پرداخت‌یار مشغول به کار باشند.

سایر الزامات

۱۵ .اخذ مجوزهای لازم برای برنامک‌های کاربردی مطابق نظر شاپرک الزامی است.

۱۵ .ارائه سند مالکیت و یا قراداد اجاره‌نامه رسمی (چهار برگی) برای محل فعالیت شرکت پرداخت‌یار الزامی است.

۱۶ .رعایت قانون ۱۸۶ مالیات‌های مستقیم برای کسب‌وکار پرداخت‌یاری الزامی بوده و شرکت پرداخت‌یار می‌بایست فاقد هرگونه بدهی مالیاتی باشد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *