ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
یک روانپزشک:

روانپزشکان می توانند حس امنیت و آرامش بیماران کرونایی را تقویت کنند

سرپرست مدیریت امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان هرمزگان گفت: روانپزشکان می توانند با آموزش آثار روانشناختی ناشی از جداسازی و قرنطینه، بیماران، خانواده و حتی مراقبین آن‌ها را برای گذراندن این دوران توانمند کنند.

بازخبر/   دکتر بهتا صدیق در گفت و گو با ایسنا، افزود: در شرایط بحرانی شیوع کرونا روانپزشکان نفش مهمی در حمایت از بهبود حال بیماران، خانواده ها، کادر درمان و جمعیت عمومی ایفا می کنند.

وی ادامه داد: آثار کوتاه مدت ناشی از قرنطینه و بستری در بیمارستان شامل اضطراب، خشم، ترس از آلوده کردن دیگران و نا امیدی است که روانپزشکان می توانند با آموزش آثار روانشناختی ناشی از جداسازی و قرنطینه، بیماران، خانواده و حتی مراقبین آن‌ها را برای گذراندن این دوران توانمند کنند.

صدیق با بیان اینکه روانشناسان می توانند حس امنیت، آرامش، امید و خوشبینی نسبت به آینده را در بیماران تقویت کنند، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم جهت کاهش اضطراب، تنش و آسیب های روانی مبتلایان به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان هرمزگان اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم جهت ارزیابی کلیه بیماران بستری با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان های بندرعباس توسط همکاران روانپزشکان صورت پذیرفته و در پی آن براساس شرایط بیمار تصمیم گیری و مداخلات روان پزشکی انجام می‌شود.

وی درخصوص راهکارهایی برای مقابله با افسردگی دوران کرونا، اظهار کرد: ورزش کردن، برنامه ریزی روزمره برای جلوگیری از روز مرگی، محدود کردن اخبار و اطلاعات کرونایی و حفظ ارتباط با نزدیکان با استفاده از فضای مجازی تاحدودی می تواند  به ارتقای سلامت روانی کمک کرده و افسردگی این ایام را کاهش داد.

صدیق در پایان گفت: از راه های مقابله با افسردگی دوران کرونا پناه بردن به سرگرمی های مختلف ازجمله تماشای فیلم و سریال، کتاب خواندن، موسیقی گوش دادن است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *