آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
یک روانپزشک:

روانپزشکان می توانند حس امنیت و آرامش بیماران کرونایی را تقویت کنند

سرپرست مدیریت امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان هرمزگان گفت: روانپزشکان می توانند با آموزش آثار روانشناختی ناشی از جداسازی و قرنطینه، بیماران، خانواده و حتی مراقبین آن‌ها را برای گذراندن این دوران توانمند کنند.

بازخبر/   دکتر بهتا صدیق در گفت و گو با ایسنا، افزود: در شرایط بحرانی شیوع کرونا روانپزشکان نفش مهمی در حمایت از بهبود حال بیماران، خانواده ها، کادر درمان و جمعیت عمومی ایفا می کنند.

وی ادامه داد: آثار کوتاه مدت ناشی از قرنطینه و بستری در بیمارستان شامل اضطراب، خشم، ترس از آلوده کردن دیگران و نا امیدی است که روانپزشکان می توانند با آموزش آثار روانشناختی ناشی از جداسازی و قرنطینه، بیماران، خانواده و حتی مراقبین آن‌ها را برای گذراندن این دوران توانمند کنند.

صدیق با بیان اینکه روانشناسان می توانند حس امنیت، آرامش، امید و خوشبینی نسبت به آینده را در بیماران تقویت کنند، خاطرنشان کرد: تدابیر لازم جهت کاهش اضطراب، تنش و آسیب های روانی مبتلایان به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان هرمزگان اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم جهت ارزیابی کلیه بیماران بستری با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان های بندرعباس توسط همکاران روانپزشکان صورت پذیرفته و در پی آن براساس شرایط بیمار تصمیم گیری و مداخلات روان پزشکی انجام می‌شود.

وی درخصوص راهکارهایی برای مقابله با افسردگی دوران کرونا، اظهار کرد: ورزش کردن، برنامه ریزی روزمره برای جلوگیری از روز مرگی، محدود کردن اخبار و اطلاعات کرونایی و حفظ ارتباط با نزدیکان با استفاده از فضای مجازی تاحدودی می تواند  به ارتقای سلامت روانی کمک کرده و افسردگی این ایام را کاهش داد.

صدیق در پایان گفت: از راه های مقابله با افسردگی دوران کرونا پناه بردن به سرگرمی های مختلف ازجمله تماشای فیلم و سریال، کتاب خواندن، موسیقی گوش دادن است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *