ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

با سه شهرک مسکونی داخل تهران آشنا شوید

امروزه با افزایش‏ قیمت‌‏ها و حباب تورم، پایتخت‌‏نشینان به دنبال خانه‏‌هایی با قیمت و امکانات رفاهی مناسب هستند.

امروزه با افزایش‏ قیمت‌‏ها و حباب تورم، پایتخت‌‏نشینان به دنبال خانه‏‌هایی با قیمت و امکانات رفاهی مناسب هستند. تهران شهری با شهرک‌های مختلف است که هر یک امکانات و قابلیت‌‏های مختص به خود را دارند. ایجاد و تشکیل شهرک‌‏های مسکونی، راه‏‌حل مناسبی به‏‌منظور حل مشکل گرانی مسکن شهروندان تهرانی محسوب می‌شود. در این راستا انبوه‏‌سازان شهرک‌‏های مختلف با ساخت شهرک‏‌هایی که امکانات و خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی متنوعی دارند، برای پذیرش اقشار کم درآمد، میان درآمد و پردرآمد قیمت‌‏ها را نیز رقابتی می‌‏کنند. برای آشنایی با برخی شهرک‏‌های مسکونی تهران، این مطلب می‌‏تواند راهنمای خوبی باشد.

شهرک امید

یکی از شهرک‌‏های معروف تهران، شهرک امید نام دارد. طراحی و ساخت شهرک امید مربوط به زمان پیش از انقلاب و سال ۱۳۵۷ است. شهرکی که پیمانکاران فرانسوی بنا نهادند. نام پیشین شهرک امید، شهرک فرحناز بود که با هدف سکونت خانواده‌‏های نظامی، درجه‌داران ارتش، افسران و امیران طراحی شد. با وقوع انقلاب، چند سالی ساخت شهرک متوقف شده و پس از آن با نام  جدید شهرک امید سر برآورد. در حال حاضر تعداد واحدهای مسکونی این شهرک برابر با ۱۹۴۶ واحد است. این واحدها به شکل ۱۸ برج است که ۱۴، ۱۶ و ۱۸، طبقه‏ دارد. همچنین در این شهرک ۵۴ ویلا هم ساخته شده است. این تعداد ویلا در ایام ساخت شهرک، به منظور سکونت سازندگان بنا شد شدند و اکنون در اختیار عموم مردم قرار گرفته‌اند. واحدهای این مجموعه پس از ساخت به خانواده‌‏های لشکر ۲۱ و حمزه نیروهای زمینی جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت. امروزه حدود ۸۰۰۰ نفر در این شهرک سکونت دارند.

موقعیت جغرافیایی شهرک امید

از نظر موقعیت جغرافیایی، شهرک امید در جهت شمال شرقی تهران و در بخش غربی جنگل‌‏های لویزان و بخش جنوبی زمین‌‏های قوچک قرار دارد. آب‌وهوای شهرک امید به دلیل قرار گیری در مجاورت جنگل‌‏های لویزان و بوستان شمیرانات بسیار مطلوب بوده و نسبت به سایر نقاط تهران، خنک‏ و تمیزتر است. حدودا ۴۰ هزار هکتار از کل مساحت زمین‌های این منطقه به فضای سبز تعلق دارد. مسیر دسترسی شهرک امید به این ترتیب است که از سمت شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به بزرگراه شهید زین‌الدین و از سمت شرق به بزرگراه شهید باقری محدود می‌‏شود.

 امکانات شهرک امید برای ساکنان

شهرک امید از امکانات و تسهیلات رفاهی فراوانی برخوردار است. امکاناتی چون، فضای ورزشی، باشگاه، مجتمع فرهنگی، فرهنگسرا، کارواش و تعمیرگاه، تصفیه خانه، قنات، مجتمع تجاری، مسجد، اورژانس و ساختمان پزشکان و… . این شهرک از امنیت بالایی برخوردار بوده و همهٔ ساختمان‌‏ها به دوربین مدار بسته مجهزند. دوربین‌‏ها نیز توسط نگهبان ساختمان کنترل می‌‏شود.

شهرک آتی ساز

شهرک آتی‌ ساز از نظر  موقعیت جغرافیایی در منطقه اوین و نزدیک به بزرگراه چمران قرار گرفته است. تاریخچهٔ ساخت این مجموعه به سال ۱۳۴۱ بر می‌‏گردد. این شهرک توسط شرکت آتی ساز و در ۳ فاز ساخته شد. اما با توجه به اوضاع سیاسی آن سال‏‌ها این پروژه در زمان معین شده به اتمام نرسید و به سال‌‏های بعد از انقلاب کشیده شد.

مجتمع‌‏های مسکونی شهرک آتی ساز

این شهرک با ۲۳ برج مسکونی و مساحت تقریبی ۱۵۵۰۰۰ متر مربع در سه فاز ساخته شده و مواد و مصالح به کار رفته در ساخت این شهرک مسکونی، اسکلت فلزی از بتن آرمه، دال بتنی از کامپوزیت، نوع سقف تیرچه بلوک و نوع نما سیمانی با ورق کامپوزیت است. شاید جالب باشد بدانید، چه کسانی در شهرک مسکونی آتی ساز سکونت دارند‌؟ ساکنان این شهرک به سه گروه دولتمردان و شرکت‌‏های خارجی، افراد متمول و افراد دارای مناصب حکومتی تقسیم می‌‏شوند.

 امکانات شهرک آتی ساز

امکانات زیادی در جهت رفاه حال ساکنان شهرک آتی‌ ساز فراهم شده که دیگر نیاز نیست آنان برای مراجعه به مراکز خرید از این محدوده، خارج شوند. در داخل محوطه ۱۸ فروشگاه بزرگ و کامل از نظر امکانات وجود دارد. این فروشگاه‏‌ها بخش‏‌های متعددی همچون خیاطی، کتاب‌فروشی، موبایل فروشی، گل فروشی، مشاورین املاک، فروشگاه میوه‌وتره بار دارد. برای اطلاع از قیمت‏ خانه‌‏های این محدوده می‌‏توان با جست‌وجو اجاره آپارتمان در دیوار و سایت‌‏هایی چون کیلید، شیپور، شابش، خانهٔ دلخواه را یافت. از دیگر امکانات شهرک آتی‌ساز، وجود فضای سبز و آبنما، آسانسورهای مسافربری و باربری، برق اضطراری، مدارس پایه‌‏های مختلف، سیستم جمع‏‌آوری زباله (شوتینگ) و محل بازی کودکان، است.

 شهرک آزادی

شهرک مسکونی آزادی در غرب شهر تهران قرار گرفته و جزو منطقهٔ ۲۱ شهرداری پایتخت به شمار می‌‏آید. شهرک آزادی حدودا دو کیلومتر با رودخانه کن فاصله دارد. مسیر دسترسی شهرک آزادی به این ترتیب است که از شمال به اتوبان تهران-کرج، از شرق به شهرک فرهنگیان غرب، از جنوب به بلوار ولیعصر (عج) و از غرب به شهرک نصر و شهرک بهشتی، متصل می‌‏شود.

 آب و هوای شهرک آزادی

به دلیل اینکه از جهت غرب تهران باد خنکی به این ناحیه می‌‏وزد و همچنین به دلیل نزدیکی به بوستان چیتگر، شهربازی ارم، مجموعه ورزشی آزادی، محله تهرانسر، این منطقه آب‌وهوای تمیزی دارد. به جرأت می‌‏توان گفت که آب‌وهوای این منطقه به دور از هرگونه آلودگی و مناسب کودکان و سالمندان است.

 دسترسی شهرک آزادی

دسترسی‌ها در محلهٔ شهرک آزادی به دلیل وجود بزرگراه‏‌های فراوان با ماشین شخصی میسر بوده و همچنین می‌‏توان از ایستگاه‏‌های مترو و اتوبوس برای رفت‏‌وآمد راحت‌‏تر استفاده کرد. ایستگاه مترو این محدوده، مترو ورزشگاه آزادی و نزدیک‌‏ترین ایستگاه اتوبوس، میدان آزادی است.

 طبیعت گردی شهرک آزادی

محدودهٔ شهرک آزادی، مکان‌‏های تفریحی زیادی دارد. از مهم‏‌ترین آن‌‏ها؛ بوستان مریم، بوستان ریما، بوستان نرگس، بوستان گلریز، استخر قهرمان آزادی، باغ وحش، قلعه سحرآمیز ارم، نمایشگاه هوایی تهران، کمپ ناصر حجازی، شهربازی ارم، پارک جنگلی خرگوش دره، موزه پول ارم سبز و کارتینگ آزادی است.

 امکانات شهرک آزادی

شهرک آزادی از جمله‏ شهرک‌هایی است که از امکانات فراوانی برخوردار بوده و نیاز ساکنانش را تأمین می‌‏کند. این شهرک به امکاناتی از قبیل؛ مرکز تخصصی طب کار ایرانیان، مراکز بهداشت غرب تهران، داروخانه دکتر شفارودی، مدارس مختلف، پاساژها و مراکز خرید متنوع، باشگاه‌‏های بدنسازی و ورزشی، دسترسی دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *