ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
سرپرست فنآوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان:

جهاد دانشگاهی به دنبال رسیدن به راه حل برای برون رفت از شرایط فعلی کشور دارد

سرپرست معاونت فنآوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و فعالیت‌های فناورانه در شرایط کنونی می‌تواند راه حل مناسبی برای برون رفت از مشکلات کنونی جامعه در بخش‌های مختلف باشد.

 

بازخبرصدیقه مظفر، شب گذشته (۱۵ تیرماه) در نخستین جلسه با مجمع مجمع خیرین استان هرمزگان با حضور حمید حاجی عبدالوهاب، مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به صورت ویدیو کنفرانس با تمام خیره های استان هرمزگان برگزار شد، افزود: در شرایط کنونی با توجه به اینکه همه گیری کرونا تغییراتی را در اقتصاد ایجاد کرده است؛ افزود:با توجه به اینکه  بیکاری خود یک معضل اجتماعی است و حتی ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است تا آنجاکه که در روایات اسلامی بیکاری مزمت و نکوهش شده کم کاری و سستی نیز ملامت شده است.

سرپرست معاونت فنآوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی گفت: استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و فعالیت‌های فناورانه و ظرفیت های رسانه ای از قبیل ایکنا ، ایسنا وسامانه نظر سنجی ایسپا و…در شرایط کنونی می‌تواند راه حل مناسبی برای برون رفت از مشکلات کنونی جامعه در بخش‌های مختلف باشد.

مظفر همچنین و با تاکید بر اینکه کارخیر و خیرجمعی به عنوان یک وظیفه، نیاز و نشاط برای جامعه ضروی است،گفت:با توجه به استقبال مردم استان هرمزگان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  از کلیه افراد و مسئولین و خیرین می خواهیم تلاش به هم رسانند و در راه توانمندساختن این افراد که بخش بزرگی از استان هرمزگان هستند بکوشند.

سرپرست معاونت فنآوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی در ادامه به اهداف مرکز نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: مرکز به شناسایی افراد توانمند و خلاق و دارای ایده‌های نو که قابلیت اجرایی آن در بازار کار وجود داشته باشد، کمک قابل توجهی کرده است.

مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هرمزگان ادامه داد: یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های توانمندسازی آسیب دیدگان همین آموزش و اشتغال برای آن‌هاست که از قدیم گفته‌اند به‌جای دادن ماهی، ماهیگیری را یاد دهید.

این مقام مسئول به تفاوت کارآفرینی و اشتغالی که یک خیریه ایجاد می‌کند با یک شرکت اقتصادی اشاره کرد و گفت:اصلی‌ترین تفاوت همان هدف و نیت از ایجاد اشتغال است، آنچه خدا به آن بها می‌دهد می باشد ایجاد اشتغال و تبدیل‌شدن به‌واسطه ای برای رساندن رزق و روزی خداوند به بندگان خدا و حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی با کارفرمایی اداره کار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیش از ۶هزار نفر ثبت نامی در استان هرمزگان داشته و به صورت تلفنی به تمامی آنان مشاوره داده و تا کنون بیش از دو هزار نفر در آموزش های عمومی و تخصصی و مهارتی با  تدریس کارشناسان و متخصصان این حوزه آموزش دیده اند پس از گذراندن دوفاز عمومی و اختصاصی که در ۱۳شهرستان استان هرمزگان برگزار شده اکنون درفاز سوم که همان اتصال به بازار  هستیم.

مظفر بر اهمیت توانمندسازی متقاضیان در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد و افزود: توانمند سازی متقاضیان باید به حدی برسد که دیگر متقاضی، نگران بازار فروش نباشند.

وی در ادامه  به سخنان امام باقر(ع)اشاره کرد  که می فرمایند: «این لابغض الرجل ان یکون کسلانا عن امر دنیا و من کسل عن امر دنیاه فهو من امر آخرته اکسل» (من دشمن می دارم مردی را که در کار دنیایش بی حال و سست باشد و در کار آخرتش سست تر است)

سرپرست معاونت فنآوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با بیان اینکه اشتغال یک امر بسیار مهم و اولویت‌دار است تا آنجا که  اگر با نیت الهی انجام شود قطعاً مصداق فعالیت خیر است ،  ادامه داد: خیریه و خیر در مقامی قرار گرفته که اهداف آن‌ها به‌نوعی به حل یا کاهش معضلات و آسیب‌های جامعه و یا رشد بخش‌هایی از جامعه منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: ازاین‌رو خیریه‌ها و خیرین معمولاً هنگامی که وارد حوزه کارآفرینی می‌شوند تلاش دارند افرادی را که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند همانند محرومین، معلولین،  و یا دیگر آسیب دیدگان اجتماعی را تحت آموزش دهند تا این افراد توانمند شده و بتوانند در جامعه به موفقیت دست یابند.

به گزارش ایسنا، مجمع خیرین استان هرمزگان چهارمین کانون خیرین است که در کل کشورشروع به فعالیت کرده است و از مدت ها قبل تلاش برای ایجاد این مجمع شده که به همت کمیته امداد و گروه خیرین استانی تشکیل شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *