چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

تفاوت اساسی واریانت دلتا با کرونای چینی

ایسنا نوشت: مدیر سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سرعت انتشار ویروس کرونای دلتا که ترکیبی از هندی و آفریقایی است، هشت برابر کرونای معمولی است.

بازخبر  صالحیان ۱۰ تیر ماه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در اردبیل اظهار کرد: از مناطق جنوبی کشور سرعت انتشار این ویروس خطرناک به سمت مناطق شمالی به ویژه استان اردبیل در جریان است که اگر مراقبت‌های لازم را انجام ندهیم ما نیز تا دو هفته آینده گرفتار موج پنجم کرونا خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر تعداد افراد بستری در استان رو به افزایش است و فوتی‌ها نیز به طور میانگین به سه تا چهار نفر رسیده که این وضعیت خطرناک زنگ هشدار را برای ورود شهرهای استان به رنگ قرمز به صدا درآورده است.

مدیر سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هر چند مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور وارد شهرهای استان شدند، اما با اعلام وضعیت خاص امیدواریم مسافران و گردشگران پروتکل‌های بهداشتی را در گشت و گذار خود در شهرهای مشگین، سرعین و اردبیل رعایت کنند تا بیش از این مناطق مختلف استان گرفتار کرونای جهش یافته جدید نشوند.

صالحیان از آمادگی کامل شبکه بهداشت، هلال احمر و همکاری خوب کسبه و اصناف برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از بی‌احتیاطی در تهیه و عرضه مواد غذایی افزود: همه موازین بهداشتی به دقت مورد توجه قرار گرفته تا در دام جدید ویروس جهش یافته کرونا گرفتار نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با گذراندن چهار پیک و کسب تجربیات متعدد سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا در این موج جدید با دقت بیشتری عمل کنیم تا سرعت انتشار ویروس هشت برابر ویروس عادی است، جلوگیری شده و به نوعی زمینه ارتقا سلامت افراد جامعه فراهم آید.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *