ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان:

اصناف بیش از این ظرفیت اعمال محدودیت های کرونایی را ندارند

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با بیان اینکه اصناف بیش از این ظرفیت اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلی را ندارد گفت: طرح نظارت بازار بر بازار با حمایت بازاریان و دستگاه های متولی در بندرعباس اجرا می شود.

بازخبرعلی باصره صبح امروز (نهم تیرماه) در جلسه هماهنگی اجرای طرح نظارت بازار بر بازار  ضمن اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فعالان صنفی و شهروندان، اظهار کرد: بازار همواره آگاه است و ما نیز تلاش داریم تا با کمک بازاریان و دستگاه های متولی امر بهداشت و نظارت به ارتقای سلامت شهروندان کمک کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه، از هفته آینده با هماهنگی دستگاه های نظارتی ومتولی بازار، رزمایش نظارت و بازدید از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار بندرعباس آغاز می گردد، افزود: تیم های بازرسی با لباس های متحدالشکل در بازار حضور خواهند یافت و با تذکر لسانی فعالان صنفی را نسبت به رعایت بیشتر و همراهی با ستاد مدیریت کرونا دعوت می کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، روابط اتاق اصناف با سایر سازمان ها ودستگاه های متولی بازار را تحسین برانگیز خواند و تصریح کرد: تلاش داریم تا در سایه تعاملات بیشتر در راستای حمایت از بازار برنامه ریزی کنیم.
همچنبن یوسف ذاکری، رئیس اداره امور اصناف و تشکل های صنفی سازمان صمت هرمزگان نیز در ادامه این جلسه وضعیت بیماری کرونا و اقدامات پیشگیرانه جهت همه گیری این ویروس در استان را نامطلوب اعلام کرد و ‌بیان داشت: بازار بندرعباس بیش از این ظرفیت اعمال محدودیت وتعطیلی را ندارد و بایستی تلاش کنیم تا با اجرای طرح جدید نظارت بازار بر بازار، با مشارکت خود بازاریان به ویژه اتحادیه های صنفی و مجتمع های تجاری این معضل را کنترل نماییم.
رئیس امور اصناف وتشکل های صنفی سازمان صمت هرمزگان در ادامه تاکید کرد: اتاق اصناف و سازمان صمت با همراهی مرکز بهداشت ودانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، آموزش بازرسان برای اجرای کیفی ومطلوب نظارت ها را در دستور کار قرار داده است.
وی با تشریح فرایند بازرسی های  اتاق اصناف در این طرح خاطر نشان کرد: تذکر لسانی و کتبی در اولویت بازرسان مجری طرح فوق قرار دارد ودر صورت عدم تمکین واحدهای صنفی، واحد متخلف پلمپ خواهد گردید.
ماشالله مریدی مدیرگروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در ادامه این نشست ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب شهرستان بندرعباس در شرایط کنونی اظهار داشت: اجرای طرح های پیشگیرانه بیماری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی با شناسایی اماکن پر تردد انجام می شود.
وی با استقبال از طرح نظارت بازار بر بازار توسط اتاق اصناف و بازاریان بندرعباس افزود: بهترین اقدام در این حوزه فعال سازی خودکنترلی است و اجرای این طرح بازدهی بیشتری نیز خواهد داشت.
مریدی با اشاره به وارد آمدن خسارات به صنوف در اجرای محدودیت ها ادامه داد: افزایش آگاهی بازاریان و تقویت خودکنترلی در بین فعالان صنفی با هماهنگی و نظارت اتاق اصناف، نویدبخش مدیریت مطلوب این بیماری در بین اصناف و حتی شهروندان خواهد بود.
مدیرگروه سلامت‌محیط کار دانشگاه علوم پرشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه، در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی در کنار سایر دستگاه ها نظیر سازمان صمت، بسیج اصناف و اتاق اصناف حضور خواهد یافت اذعان کرد: تعطیلی مجتمع ها و بازار از نظر دانشگاه علوم پزشکی ضروری نیست بلکه برخورد با واحدهای صنفی متخلف و پلمپ واحد خاطی مورد نظر خواهد بود.
وی با تشکر از اتاق اصناف به خاطر اجرای طرح خود نظارتی گفت: اجرای این طرح ها در سایر ادارات استان هرمزگان می تواند به مدیریت بیماری کرونا کمک کند.
مریدی کاهش دورهمی ها و برگزاری مراسمات و البته همراهی اصناف را موثرترین گام برای کنترل بیماری کرونا در استان دانست و افزود: بیشترین تاثیر و شیوع ویروس کرونا را در فضاهای بسته و فاقد تهویه شاهد هستیم.
وی ادامه داد: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با تکیه بر دانش خود در حوزه مدیریت بیمار کرونا آموزش های لازم را به بازرسان هر بخش ارائه خواهند داد و تلاش می کنیم حضور نیروی انتظامی در حوزه برخورد با متخلفان را در ستاد کرونای استان مصوب کنیم.
در ادامه این نشست معاون مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس نیز اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر بازار، طبق مصوبات ستاد کرونا بر عهده خود اصناف قرار گرفته است البته این روزها متاسفانه حساس سازی در زمینه کرونا کاهش یافته و مردم نسبت به این بیماری خطرناک عادی نگر شده اند.
مسعود دادرس ادامه داد: این آمادگی در مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس برای آموزش بازرسان و بازاریان متقاضی حضور در طرح نظارات اتاق اصناف وجود دارد و همکاران بنده برای اجرای دقیق این طرح همکاری وهمراهی خواهند داشت.
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهریتان بندرعباس نیز در بخش پایانی این نشست با تاکید بر ضرورت استفاده اماکن سرپوشیده از دستگاه تهویه مناسب جهت جریان هوا بیان کرد: اولویت بندی در بازار پس از شناسایی محل هایی نظیر سالن های پذیرایی که اقدام به سرو غذا در واحدهای مسقف نمایند در دستور کار قرار گیرد.
محمد رضا زارعی همچنین در پایان بر ضرورت حضور نمایندگان اداره نظارت بر اماکن عمومی در اجرای این طرح  تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت بازاریان و ارتقای فرهنگ خودکنترلی در شهروندان شاهد کاهش آمار ابتلا و تغییر وضعیت کرونایی شهرستان بندرعباس باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *