ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
یک مسئول خبر داد:

اجرای فاز سوم طرح توسعه مشاغل خانگی هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: فاز سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی (اتصال به بازار) در استان در حال اجرا است.

بازخبر/  هادی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، افزود: در بخش سوم  این الگو که همان اتصال به بازار  و مهم ترین بخش است، متقاضیان ثبت نام کرده در مشاغل خانگی توسط پشتیبانان فعال در رشته های شغلی مدنظر، آموزش های تخصصی و شغلی مورد نظر را طی می کنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش رفع شود.
وی با اشاره به اینکه مشکل فروش محصولات و پیدا کردن مشتری، یکی از دغدغه های همیشگی برخی از تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی است، گفت: دغدغه اصلی اجرای این طرح در استان، اتصال به بازار و شکل‌دهی بازارهای فیزیکی است که با ارایه آموزش های تخصصی، این مشکل برطرف می شود.
ابراهیمی با اشاره به لزوم توسعه بخش فروش مشاغل خانگی در فضای مجازی، تصریح کرد:  با شیوع بیماری کرونا، فروش اینترنتی افزایش یافته و متقاضیان بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و سواد رسانه‌ای، می توانند محصولات مورد نظر را سفارش ‌دهند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان  اظهارداشت: گسترش ویروس کرونا در فعالیت بسیاری از کسب و کارها و سبک زندگی مردم تغییراتی ایجاد کرد به طوری که در این میان توصیه کارشناسان به روی آوردن افراد به مشاغل خانگی در دوران کرونا باعث شد تا این کسب و کارها به سرعت در بستر فضای مجازی رونق گیرد.
ابراهیمی افزود: در حال حاضر از کسب و کارهای خانگی به عنوان یک منبع مهم درآمد یاد می شود که در چند سال اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته و افراد با کار در خانه ضمن افزایش سطح درآمد، کسب و کار خود را توسعه بخشیده و به اقتصاد خانوار نیز کمک می کنند.
وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از فعالان این بخش، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده و در دوران کرونا با رویکرد ویژه ای به اجرای این طرح پرداخته است.
قابل ذکر است که طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با نقش آفرینی موثر سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار و تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجرا است.

اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمند سازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *