اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد

ارسال نرخ پیشنهادی سرویس مدارس هرمزگان به شوراهای اسلامی شهر

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: کاهش مسائل سرویس مدارس و همچنین برنامه ریزی و ساماندهی مطلوب برای سال تحصیلی آینده، با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول محقق می شود.

بازخبر/   ایرج بیت اللهی صبح امروز (پنجم تیرماه) در جلسه کارگروه ماده ۱۸(سرویس مدارس) استان هرمزگان اظهار کرد: به استناد ماده ۱۱ آئین نامه اجرائی حمل و نقل دانش آموزی، تأمین خودروهای ایاب و ذهاب دانش آموزن در حوزه شهری از طریق شهرداری‌ها و در حوزه روستائی از طریق فرمانداری و بخشداری‌ها است و حفظ سلامتی دانش آموزان باید سرلوحه کار عوامل مسئول سرویس مدارس قرار داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به ماده ۱۱ آئین نامه اجرائی حمل و نقل دانش آموزی، مدیران آموزش و پرورش در شهرستان های استان بدون هماهنگی و تأیید با مسئولین ذیربط، اقدام به ثبت قرار داد با شرکت ها نکنند.

به گفته بیت اللهی، در سال های گذشته مشکلات و مسائلی در سرویس مدارس وجود داشت که نارضایتی والدین و مدیران را به دنبال داشت و اکنون با بهره گیری از تجربیات گذشته و خرد جمعی و نیز مشارکت همه دستگاه های مسئول با حس مسئولیت پذیری مضاعف، در راستای کاهش مسائل سرویس مدارس و همچنین برنامه ریزی و ساماندهی مطلوب برای سال تحصیلی آینده گام برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به تشکیل کارگروه ماده ۱۸ شهرستان‌ها و مناطق اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ شهرستانها انجام شده که جهت اظهار نظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال شده است.

بیت اللهی اضافه کرد: گام بعدی در اجرائی شدن سرویس مدارس، ثبت نام شرکت های حمل و نقل در سامانه سپند و معرفی شرکت های صلاحیت دار می باشد که تا ۲۰ تیرماه سال جاری به انجام خواهد رسید و در ادامه ثبت نام رانندگان در سامانه سپند انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش می شود روند سرویس مدارس ثبت نام مدارس در سامانه سپند تا اواخر مردادماه ۱۴۰۰ انجام شود و والدین با کمترین دغدغه خاطر در اول شهریور ماه با مراجعه به سامانه سپند، نسبت به انتخاب شرکت سرویس دهنده ایاب و ذهاب دانش آموز خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: انجام تمامی امورات مربوط به سرویس مدارس در سامانه سپند مطابق سیاست ها و بخشنامه های ابلاغی از طرف وزارت کشور است که  کوشش شده است دستگاهها و نهادهای مجری حمل ونقل تحت نظارت مقام عالی و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستانها برای اجرای مطلوب و ایمن سرویس مدارس با تأکید برحفظ سلامت دانش آموزان، به آموزش و پرورش کمک کنند.

بیت اللهی، سرویس مدارس را به مثابه مدرسه سیار خواند و بیان کرد: از آنجائی که دانش آموزان وقت زیادی را در سرویس مدارس خصوصا مدارس روستائی به سر می‌برند، پس اعمال، گفتار، حرکات و رفتار رانندگان در تربیت دانش آموزان میتواند تأثیرگذار باشد، لذا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و شرکت‌ها در انتخاب رانندگان مجرب و متعهد دقت کافی را داشته باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *