آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

خرید تضمینی گندم از کشاورزان هرمزگانی پایان یافت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه امسال ۲۸ هزار و ۹۵۸ تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد، اظهار کرد: هر کیلو گندم ۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری شد

بازخبر/مسعود دشوارگر صبح امروز (دوم تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: امسال ۲۸ هزار و ۹۵۸ تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان اظهار کرد: برای خرید این مقدار گندم تاکنون ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده است و ۲ میلیارد تومان دیگر تا ۱۰ روز آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

دشوارگر با بیان اینکه هر کیلو گندم ۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری شد، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از ابتدای فروردین، همزمان با برداشت این محصول آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بارش کم باران و کاهش تولید، امسال مقدار خرید تضمینی ۳۹ درصد کمتر از پارسال بود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی به صورت تضمینی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه کشت گندم در هرمزگان از نیمه آبان شروع می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد، عنوان کرد: ۳۵ درصد از نیاز هرمزگان به محصول گندم در استان تولید و بقیه از استان‌های فارس، گلستان و خوزستان تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران ۲ از ارقام کشت شده در مزارع گندم هرمزگان است، اضافه کرد: شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ترین مناطق کشت گندم استان است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *