ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهور؛

۲۴ پروژه در قشم و کیش به بهره برداری رسید

در بیستمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید»، امروز (دوشنبه، ۳۱ خردادماه) چند طرح اقتصادی در کیش و قشم همزمان با استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، گیلان و سیستان و بلوچستان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

بازخبر/  استاندار هرمزگان صبح امروز (۳۱ خردادماه) با اعلام این خبر گفت: ۱۵ پروژه تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم به بهره برداری می رسد که ارزش سرمایه‌گذاری آنها ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان است و برای ۸۸۰ نفر شغل ایجاد می کند.

فریدون همتی افزود: در منطقه آزاد کیش نیز افتتاح ۹ طرح اقتصادی و تولیدی در دستور کار قرار دارد که ارزش سرمایه گذاری آن ها یک هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان و ۲۲میلیون یورو است و برای ۳۷۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با فرمان رییس جمهوری، عملیات اجرایی پروژه ها در قشم با حضور معاون اقتصادی استانداری آغاز شد.

همتی بیان کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، عملیات اجرایی ۱۰ پروژه در منطقه آزاد کیش با اعتبار سرمایه گذاری سه هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۶۸۶ نفر و ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۹۳۶ نفر امروز با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

در نخستین گام بهره‌برداری از طرح ها در شهریورماه سال ۹۹، تعداد ۵۸ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و ۴۱۲ نفر آغاز شد، در گام دوم در دی ماه سال گذشته ۶۰ پروژه به ارزش سرمایه ‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۲۰۰  نفر، در دوره سوم در فروردین ۱۴۰۰ نیز ۳۹ طرح با سرمایه‌ گذاری هفت هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای بیش از پنج هزار نفر به بهره‌ برداری رسید و در آخرین مرحله همزمان با عید فطر در اردیبهشت ماه سال جاری، ۹۴ پروژه به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار و ۹۴۳ نفر افتتاح شد.

در مجموع چهار دوره گذشته افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال ۹۹ تاکنون، ۲۵۱ طرح با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومان و حدود ۱۶ هزار نفر اشتغال به بهره برداری رسیده است.ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و طی هفته های گذشته تشکیل هفت منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید نیز تصویب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *