توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

پرداخت هدیه ازدواج به بیمه شدگان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از پرداخت هدیه ازدواج به بیمه شدگان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

بازخبر/عباس اکبری صبح امروز(۳۰ خردادماه) در جمع خبرنگاران، با تشریح این موضوع اظهار کرد: از این تاریخ به بعد، اخذ درخواست حضوری و پرداخت هدیه ازدواج از طریق سامانه تعهدات کوتاه مدت برای کاربران شعب و کارگزاری های رسمی این سازمان متوقف شده و ارائه این خدمت از طریق درگاه خدمات غیرحضوری مجاز خواهد بود.

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت هدیه ازدواج می توانند با مراجعه به درگاه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی www.es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند، تصریح کرد: امکان مراجعه به کارگزاری های رسمی این سازمان برای دریافت این خدمت از درگاه غیرحضوری نیز فراهم است.

اکبری خاطرنشان کرد: در صورت بهره مندی از شرایط مقرر در ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی و وجود اطلاعات مربوط به ازدواج متقاضی در سامانه ثبت احوال، سند پرداخت هدیه ازدواج به صورت هوشمند صادر و برای واریز به اداره کل امور مالی سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: در صورتی که اطلاعات مربوط به ازدواج بیمه شده در سامانه ثبت احوال موجود نبوده یا با اطلاعات عقدنامه مغایر باشد، متقاضی باید با مراجعه به مرکز ثبت احوال نسبت به ثبت یا اصلاح اطلاعات ازدواج اقدام نماید تا در مراحل بعدی زمینه پرداخت هدیه ازدواج از طریق درگاه غیرحضوری فراهم شود.

اکبری با تشریح شرایط کلی برخورداری از این خدمت، یادآور شد: کمک هزینه ازدواج هدیه‌ای است که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایطی که تشکیل خانواده جدید می دهند، پرداخت می‌شود. این کمک هزینه به بیمه شدگانی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند، پرداخت می‌شود و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.

وی اضافه کرد: بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، حق بیمه ۷۲۰ روز کار را به شعب تامین اجتماعی پرداخته باشد تا کمک هزینه ازدواج به وی تعلق بگیرد.

به گفته این مقام مسئول، مزد یا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم کردن مجموع حقوق دریافتی بیمه شده در  دو سال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از وی حق بیمه کسر شده است، بر عدد ۲۴ به دست می آید.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در پایان گفت: همچنین بیمه شده علاوه بر ازدواج اول، باید دارای شرایط دیگری نیز برای استحقاق دریافت کمک هزینه ازدواج باشد که می توان به دائمی بودن عقد ازدواج و ثبت آن در دفتر رسمی ازدواج اشاره کرد. در تاریخ ثبت ازدواج، باید رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد و بیمه شده در یکی از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی در حال کار باشد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *