توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

نخستین دوره دریانوردی افسردوم کشتی های اقیانوس پیما در هرمزگان آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز برگزاری نخستین دوره آموزش افسردوم کشتی های اقیانوس پیما با حضور ۲۷ فراگیر در این استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در سطح کشور، تعداد ۴ نفر بانو آموزش های تخصصی در این سمت دریانوردی را فرا می گیرند.

بازخبر/علیرضا محمدی کرجی ران صبح امروز(۳۰ خردادماه) در آغاز به کار این دوره آموزشی، اظهار کرد: در این دوره آموزشی که از نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۰ در جزیره قشم آغاز شده و به مدت دو سال ادامه دارد، آموزش های تئوری و عملی مربوط به افسردومی کشتی های باظرفیت ناخالص ۵۰۰ تن یا بیشتر سفرهای نامحدود (اقیانوس پیما) به فراگیران ارائه می شود.

وی افزود: پس از گذراندن مراحل آزمون های علمی، مصاحبه زبان انگلیسی و روانشناسی، از بین حدود ۱۰۰ نفر متقاضی، تعداد ۲۷ نفر فراگیر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند؛ نکته قابل توجه این که برای نخستین بار در کشور، تعداد ۴نفر از بانوان توانستند شایستگی حضور در این دوره تخصصی دریانوردی را کسب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای سطح دانش علمی و عملی دریانوردان استان، کمک به اشتغال جوانان بومی و کاهش هزینه متقاضیان با توجه به عدم نیاز آنها برای سفر به تهران عنوان کرد.

کرجی ران اظهار کرد: پیش از این، متقاضیان فراگیری دوره های آموزش افسر دومی کشتی های اقیانوس پیما مجبور بودند برای شرکت در کلاس ها به تهران و یا سایر استانها رفت و آمد کنند که علاوه بر هزینه بالای شرکت در دوره، هزینه های مربوط به حدود دو سال مسافرت، اسکان و ایاب و ذهاب نیز به آنها تحمیل می شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دوره آموزشی و همچنین تامین سیستم های شبیه ساز لازم به منظور اجرای دوره های جانبی مورد نیاز، در حال حاضر تمامی دوره های آموزشی لازم برای کل سمت های دریانوردی نزدیک به ساحل و همچنین سمت افسر دوم کشتی های با ظرفیت ناخالص ۵۰۰ تن یا بیشتر سفرهای نامحدود، در سطح استان برگزار و همچنین تمامی آزمون های شایستگی در تمامی سمت های نزدیک به ساحل و سفرهای نامحدود در بندرعباس انجام می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان ضمن بیان این مطلب که ۳۳ هزار نفر دریانورد (معادل یک چهارم دریانوردان ایران) در این استان فعالیت دارند، گفت: هرمزگان از شمار کل بانوان دریانورد کشور، سهمی ۱۵۳ نفری را به خود اختصاص داده که در این زمینه رکورددار و پیشتاز است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *