توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
اولیانوف خبر داد

احتمال حصول توافق در وین در ششمین سالگرد برجام

دیپلمات ارشد روسیه در وین از برخی گمانه زنی‌ها درخصوص حصول توافق در مذاکرات وین هم‌زمان با سالگرد برجام استقبال کرد.

بازخبربه گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف سرپرست هیات روسیه در مذاکرات برجامی وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر دستیابی طرف‌های مذاکره کننده در وین به توافق نهایی تا روز ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) و همزمان با ششمین سالگرد حصول توافق برجام استقبال کرد و به طور تلویحی آن را محتمل دانست.

اولیانوف در پاسخ به توئیت اخیر خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال که نوشته بود “آیا کسی حاضر است بر سر حصول توافق در مذاکرات وین در روز ۱۵ ژوئیه شرط ببنند؟” نوشت: موقعیت شغلی من اجازه شرط بندی نمی دهد اما این ایده را دوست دارم که روز ۱۵ ژوئیه به عنوان یک تاریخ هدف باشد ، روزی که ششمین سالگرد شکل گیری برجام است.

وی در ادامه تصریح کرد: خواهش میکنم این اظهارنظر را خیلی جدی نگیرید. کمی شلوغ کاری حتی برای یک دیپلمات هم مجاز است.

لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال پیشتر در حساب کاربری خود در توئیتر با بیان اینکه “ششمین دور گفت وگوهای برجامی در وین طی دو روز آینده به پایان می‌رسد” نوشت که مطلع شده است، نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در اوایل ژوئیه (اواسط تیرماه) برگزار خواهد شد.

نورمن همچنین به نقل از منابع آگاه افزود: گفت وگوها سخت و به آهستگی پیش می‌رود اما شکاف‌ها در حال کمتر شدن است.

وی در پایان براساس گمانه زنی های خود نوشت که توافق احتمالا ١۵ ژوئیه (همزمان با ششمین سالگرد حصول برجام) به دست خواهد آمد.

عباس عراقچی مسئول هیات مذاکره کننده ایران در رایزنی های وین درباره روند این مذاکرات گفت: ما باید یک «توافقنامه خوب» داشته باشیم، «توافقنامه خوب» زمانی بدست می‌آید که نگرانی‌های مهم ما رفع شوند و اهداف کلیدی ما بدست آیند. بدون تحقق این موارد، ما هیچ توافقی نخواهیم کرد.

وی افزود: ما همچنان و تا جایی که لازم باشد مذاکره می‌کنیم بدون آنکه وقت خود را هدر دهیم و بدون آنکه به دیگران اجازه دهیم وقت ما را هدر دهند. ما همچنان به مذاکرات ادامه می‌دهیم. ما عجله نداریم. ما برای خودمان هیچ ضرب الاجلی تعیین نکردیم. چیزی که اهمیت دارد، توافقنامه‌ای خوب است که الزامات کلیدی و مهم ما در آن وجود داشته باشد و در برگیرنده مواضعی باشد که ما تاکنون آن‌ها را اعلام کردیم.

عراقچی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا این لحظه تصمیمات دشوار خود را اتخاذ کرده است، یعنی پس از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، زمانی که ایران تصمیم گرفت در توافق (برجام) باقی بماند. ما همان زمان تصمیم دشوار خود را گرفتیم، اما اکنون نوبت طرف مقابل است. اگر آن‌ها می‌خواهند به برجام بازگردند و اگر می‌خواهند که ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش بازگردد، آن‌ها نیز باید تصمیمات دشوار خود را بگیرند. آن‌ها باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان بدهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد در آینده تکرار نخواهد شد، این نکته خیلی اهمیت دارد. چنین چیزی مستلزم بحث‌های بسیار زیاد سیاسی، حقوقی و فنی است.

وی همچنین تاکید کرد: ما همچنان به این بحث و گفتگوها – تا زمانی که ضرورت داشته باشد – ادامه می‌دهیم. فکر نمی‌کنم بتوانیم در این دور به نتیجه نهایی دست یابیم، حتی نمی‌توان پیش بینی کرد که دور بعدی دور نهایی خواهد بود. ما تعداد دورهای مذاکرات را نمی‌شماریم بلکه منافع خود را می‌شماریم.

علاوه براین، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پیام توئیتری با اشاره به دیدارش با محمدجواد ظریف و گفت وگو درباره مذاکرات وین تاکید کرد که هنوز تصمیمات سخت باقی مانده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *