توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

به دنبال ایجاد ترمینالی جهت صادرات محصولات ایرانی به کشورهای اروپایی هستیم

در جلسه میان سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران با رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس بر ضرورت گسترش ارتباطات و تعاملات اقتصادی میان دو کشور تاکید شد.

   بازخبر/ بوردیلیاک سرگئی سفیر اوکراین در تهران ضمن خوش آمد گویی به رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس از ظرفیت های بالای این استان در جهت تعاملات و همکاری های آتی میان دو کشور سخن گفت.

وی با اشاره به مشاهدات خود در بازدید از هرمزگان طی چند ماه گذشته، برظرفیت های بالای این استان و از تمایل زیاد تجار اوکراینی برای گسترش روابط با بندرعباس تأکید کرد.

در همین زمینه سفیر بر اشتراکات اقتصادی میان استان اوداسای به عنوان هاب بندری کشور اوکراین با استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: در صورت تعامل میان دو استان می توان سطح روابط تجاری دو کشور را افزایش داد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس ضمن تشکر از برگزاری این جلسه از ظرفیت های بالای استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی ایران سخن گفت و خاطرنشان کرد: وجود ۱۷ اسلکه و ۷ فرودگاه جایگاه ویژه ای به این استان می دهد و پتانسیل های این استان در حوزه محصولات آبزیان و شیلات، محصولات کشاورزی و خرمای این استان و ظرفیت های صادرات بی نظیر  این محصولات می تواند سبب تعاملات بیشتر طرفین شود.

محمدرضا صفا با دعوت از سفیر و رایزن بازرگانی اوکراین برای حضور در استان هرمزگان و بازدید میدانی از ظرفیت های آن در اواسط فصل پاییز، تصریح کرد: تعاملات بخش خصوصی دو کشور و برگزاری سمینارهای آنلاین میان استان هرمزگان و اودسای اوکراین باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد ظرف ۳ ماه آینده برگزاری یک رویداد مشترک به صورت آنلاین در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد:  اعزام و پذیرش هیات تجاری میان استان اودسای اوکراین و هرمزگان ایران در دستور کار جدی طرفین قرار خواهد گرفت و در این تعاملات زمینه های همکاری دو کشور مورد بررسی بیشتر تا منجر به همکاری تجار و بازرگانان دو کشور شود.

صفا با اشاره به اینکه باید در خصوص ایجاد ترمینالی جهت صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهای اروپایی مطالعاتی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد:  اوکراین به عنوان دومین کشور وسیع اروپا و چهل و چهارمین کشور وسیع جهان با ۶۰۳٫۷۰۰ کیلومتر وسعت و ۲٬۷۸۲ کیلومتر خط ساحلی است.

به گزارش ایسنا، اوکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست که شامل ذخایر بسیار ارزشمندی از فلزات گوناگون می باشد، به گونه ای که نیمی از ذخایرآهن و فولاد کل کشور روسیه را اوکراین تامین میکند. در فهرست ذخایر طبیعی اوکراین باید فلزاتی مانند جیوه، ذغال سنگ، تیتانیوم، نیکل را نام برد.پسته، کشمش، خرما، انواع میوه، دارو، وسایط نقلیه، کاشی و سرامیک  از جمله اقلام صادراتی ایران به اوکراین و در مقابل آهن و فولاد، انواع ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، دانه آفتابگردان و ذرت، چرخ و قطعات لوکوموتیو از این کشور وارد می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *