توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

سوش انگلیسی در هرمزگان جولان می‌دهد/هیچ واکسنی قادر به پیشگیری کامل از ابتلا به بیماری نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی سوش ها انگلیسی هستند اما در سال گذشته فقط سوش چینی داشتیم، تصریح کرد: سوش انگلیسی در هرمزگان جولان می‌دهد که تفاوتش با سوش چینی این است که واگیری بیشتری دارد و قدرت سرایت بیشتری دارد.

بازخبر/دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، افزود:  در وضعیت متفاوتی نسبت به خرداد سال گذشته قرار داریم. دومین پیک هرمزگان بسیار بزرگتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته ۱۰۰۰ مورد مثبت داشته ایم که روزانه تکرار می شود؛ بیش از ۱۰ هزار نفر در قرنطینه هستند. روزانه حدود ۷۰۰ بیمار بستری در بیمارستان و بخش سرپایی کووید-۱۹ داریم، تصریح کرد: ۴۵ درصد کل مثبت های استان در بیمارستان شهید محمدی بستری هستند. به نسبت خرداد سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش فوتی داشته ایم.

فرشیدی ادامه داد: امکانات خوبی تهیه کرده ایم  و نسبت به سال گذشته تانکرهای بیشتری برای تولید اکسیژن در بیمارستان شهید محمدی فراهم کردیم و همچنین ۷۰ درصد سیستم های برودتی این بیمارستان تعویض و ما بقی تعمیر شدند و سیستم های جدید نیز خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه گاها شاید مشکلات تاسیساتی یا برقی پیش بیاید که سریعا مرتفع می شود، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی سوش ها انگلیسی هستند اما در سال گذشته فقط سوش چینی داشتیم.

وی ادامه داد: سوش انگلیسی در هرمزگان جولان می‌دهد که تفاوتش با سوش چینی این است که واگیری بیشتری دارد و قدرت سرایت بیشتری دارد.

فرشیدی اظهار کرد: به لحاظ داروهای آنتی وایرال وضعیت خوبی داریم و داروی رمدیسیور در یک ماه اخیر بیش از ۱۵ هزار ویال مصرف داشته‌ایم که بیش از ۱۹ میلیارد تومان به شرکت‌های توزیع دارو پرداخت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه روزی ۷۰۰ تا ۸۰۰ ویال رمدیسیور مصرف داریم که تأثیر خیلی خوبی در مهار بیماری داشته است، اضافه کرد: اگر ۵۰ درصد در استان رعایت کنیم، این وضعیت بحرانی کنونی به نصف کاهش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه کسبه حتما از دو ماسک استفاده کنند و حتما کسانی به بازار مراجعه کنند که کار ضروری داشته باشند، تصریح کرد:  اگر به اقوام سر می‌زنید، هیچ کدام از طرفین ماسک را بر ندارند.

وی با بیان اینکه ادعای فاسد بودن واکسن کرونا به عنوان تهدید سلامت عمومی و ایجاد تشکیک و اختلال در روند کنترل شیوع کرونا، قابل پیگیرد قانونی از سوی دادستان است و به عنوان مدعی العموم می‌توانند آن را مورد بررسی قضایی قرار دهند، خاطرنشان کرد: در خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹ و ابتلا به بیماری، بارها تاکید شده، هیچ واکسنی قادر به پیشگیری ۱۰۰ درصد از ابتلا به بیماری نیست و همچنان پس از واکسیناسیون باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و همواره وزارت بهداشت در صدد تهیه بهترین و ایمن‌ترین واکسن برای مردم است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *