توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

لایروبی بندرگاه لارک با همکاری سپاه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: لایروبی بندرگاه جزیره لارک در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و رونق بخشی به معیشت ساکنان جزایر خلیج فارس با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.

بازخبر/ علیرضا محمدی کرجی ران صبح امروز(۲۵ خردادماه) با اشاره به توجه ویژه سازمان بنادر نسبت به رونق بخشی اقتصاد محلی و توسعه مناطق ساحلی کمتر برخودار از جمله جزایر خلیج فارس اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تأثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان و ساکنان جزایر خلیج فارس خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در همین راستا فاز نخست لایروبی بندرگاه لارک از جمله بنادر غیرملکی سازمان بنادر با حجم ۶۰ هزار متر مکعب در سال ۹۶ از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اجرا شد.

کرجی ران افزود: فاز دوم لایروبی این بندرگاه در سال ۹۹ از محل اعتبارات استانی با حجم ۶۷ هزار متر مکعب توسط گروه مهندسی شهدای خلیج فارس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع شد که تاکنون ۴۲ هزار متر مکعب از آن به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: انجام لایروبی تا عمق ۳,۱- متر نسبت به تراز CD (سطح تراز آب) و اتمام عملیات فاز دوم به حجم ۱۲۰هزار مترمکعب، معضلات و مشکلات تردد ساکنین جزیره لارک و انتقال مصالح و مواد اولیه مرتفع و نیاز فعلی جزیره لارک در بحث تردد دریایی را برطرف می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه بندر لارک شامل حوضچه، بازوی اصلی و فرعی، دایک ساحلی جنوبی و شرقی است که در شمال جزیره ساخته شده است، گفت: عملیات احداث این بندرگاه در اواخر دهه ۱۳۷۰ شمسی توسط معاونت توسعه و ساخت فرودگاه ها، بنادر و راه آهن وزارت راه و ترابری وقت آغاز و در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید. این در حالی است که تا قبل از سال ۱۳۹۶ و حضور سازمان بنادر در توسعه بندرگاه این جزیره، هیچ گونه لایروبی در این بندرگاه صورت نگرفته بود.

به گزارش ایسنا، جزیره لارک یکی از محدود مناطق دست‌نخورده و بکر خلیج فارس است که از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی خلیج فارس برخوردار است. جزیره لارک با مساحت ۴۹ کیلومتر مربع و جمعیت بیش از ۴۰۰ نفر در فاصله ۱۸ مایل دریایی(۳۳ کیلومتر) از شهر بندرعباس و ۶ مایل دریایی(۱۱ کیلومتر) از شهر قشم قرار دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *